printlogo


قیمت طلا و سکه بالا رفت
توقف قیمت دلار پشت مرز مهم
توقف قیمت دلار پشت مرز مهم
کد خبر: 11966
بازار طلا و ارز معاملات امروز را در حالی از سر گرفت که پس از تعطیلی روز یکشنبه، قیمت ها روند صعودی را دنبال کردند؛ روندی که به عقیده معامله گران از «افزایش ریسک اخبار سیاسی منطقه»، «آزادسازی پول ثبت نام خودرو» و «پایان مراسم اربعین» نشات گرفت...
معامله گران معتقدند، پول‌های بلوکه شده برای طرح فروش ایران خودرو هنوز به بازار طلا سرازیر نشده و در پی این اتفاق قیمت‌ها همچنان افزایشی هستند.
بازار طلا و ارز معاملات امروز را در حالی از سر گرفت که پس از تعطیلی روز یکشنبه، قیمت ها روند صعودی را دنبال کردند؛ روندی که به عقیده معامله گران از «افزایش ریسک اخبار سیاسی منطقه»، «آزادسازی پول ثبت نام خودرو» و «پایان مراسم اربعین» نشات گرفت و قیمت دلار در بازار هرات را هم بی نصیب نگذاشت و قیمت اسکناس آمریکایی که با گپ مثبت 120 تومانی نسبت آخرین معاملات پشت خطی، در 59 هزار و 400 تومان بازگشایی کرد، در ابتدا افزایشی شد و تا 59 هزار و 620 تومان بالا رفت. اما در ادامه معاملات نزولی شد و به 59 هزار و 150 تومان رسید. قیمت دلار در تهران هم با افزایش 200 تومانی، در 59 هزار و 850 تومان آغاز به کار کرد و با افزایش به کانال بالاتر و 60 هزار تومان رسید. اما این افزایش ادامه پیدا نکرد و با کاهش به 59 هزار و 600 تومان رسید.
نوسانات دلار در معاملات امروز قیمت درهم امارات را تحت تاثیر قرار داد و این اسکناس که با گپ مثبت 240 تومانی نسبت به دو روز پیش، در 16 هزار و 300 تومان آغاز به کار کرد و در ادامه معاملات مسیر کاهشی را در پیش گرفت و 16 هزار و 150 تومان قیمت خورد. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله گران حکایت از آن دارد که مقاومت ثبت شده برای دلار هرات 59 هزار و 840 تومان است که در صورت شکستن این مرز و عبور از آن، این اسکناس مرز مقاومت 60 هزار و 800 تومان را پیش روی خود دارد. کف حمایتی دلار هرات هم 59 هزار و 200 تا 59 هزار و 300 تومان است.
اما امروز در سمت رسمی بازار قیمت دلار مبادله‌ای افزایشی بود و قیمت یورو مبادله‌ای نزولی شد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز با افزایش 48 تومانی، 49145 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم با همین مقدار افزایش، 45295 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با کاهش 76 تومانی، 54798 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با گپ منفی 70 تومانی، 50505 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13382 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12333 تومان قیمت خورد.
بازار طلا و سکه هم امروز در جریان معاملات شاهد افزایش قیمت‌ها بود و ارزش اونس طلای جهانی که در ابتدای روز در 2513 دلار بود؛ با یک جهش به 2525 دلار رسید و در ادامه با کاهش در 2521 دلار معامله شد. قیمت طلای آبشده هم امروز با پیروی از مسیر طلای جهانی، با افزایش 125 هزار تومانی در 15 میلیون و 795 هزار تومان معاملات را شروع کرد و در نیمه دوم معاملات 15 میلیون و 650 هزار تومان قیمت خورد. هر گرم طلای 18 عیار هم امروز سه میلیون و 622 هزار تومان قیمت خورد. قیمت سکه امامی هم امروز با افزایش 400 هزار تومانی نسبت به دو روز پیش، در 42 میلیون و 700 هزار تومان بازگشایی کرد و با افزایش به کانال بالاتر رفت و 43 میلیون و 150 هزار تومان نرخ گذاری شد. روندی که تداوم نداشت و قیمت سکه امامی با در پیش گرفتن مسیر نزولی، 42 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. از جمله نکات جالب توجه در بازار امروز نوسان قیمت نیم سکه و ربع سکه بود که به ترتیب با افزایش 400 و 350 هزار تومانی نسبت به آخرین قیمت در روز شنبه بازگشایی کردند. نیم سکه امروز را با 23 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه با 15 میلیون و 400 هزار تومان، آغاز کرد. اما با گذشت زمان، شیب نزولی قیمت را در پیش گرفتند و قیمت نیم سکه به 23 میلیون و 150 هزار تومان و قیمت ربع سکه به 15 میلیون و 150 هزار تومان رسیدند.
امروز چند خبر هم در بازار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت که مهم ترین آن به پایان انسداد مبلغ ودیعه متقاضیان خرید خودرو در طرح فروش فوق العاده ایران‌‌خودرو، اختصاص داشت. با پایان یافتن مهلت ثبت درخواست خرید خودرو، وجوه مسدودی حساب وکالتی متقاضیان خرید خودرو،‌ از امروز قابل دسترسی است.
برگزاری اولین حراج شمش طلا در شهریورماه، دومین خبر مهم امروز بود. براساس اعلام مرکز مبادله ایران، چهل و ششمین حراج شمش طلا در روز سه شنبه ۶ شهریورماه برگزار خواهد شد. متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۵ شهریور ماه، در چهل و ششمین حراج این مرکز شرکت کنند. این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد.
سومین خبر مهم بازار به جزئیات راه اندازی بازار ارز توافقی اختصاص داشت. براساس گفته فریال مستوفی، رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران، قرار است به زودی ابزار جدیدی به نام «بازار ارز توافقی» راه‌اندازی شود که قطعا به رشد تولید کمک بسیار زیادی می‌کند.
به گزارش اقتصادنیوز،‌اما در نهایت معامله گران معتقدند، پول های بلوکه شده برای طرح فروش ایران خودرو هنوز به بازار ارز و طلا سرازیز نشده است و در پی این اتفاق قیمت‌ها همچنان افزایشی هستند. به عقیده این گروه اگر خریداران وارد بازار شوند، احتمال جهش قیمت‌ها وجود دارد. اما در غیر اینصورت نمی توان ریتم یا روند مشخصی را در ادامه هفته برای بازار متصور بود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11966