printlogo


قیمت دلار تغییر کانال داد؛
مقاومت سکه در برابر افزایش قیمت
مقاومت سکه در برابر افزایش قیمت
کد خبر: 11980
بازار طلا و ارز با عقب نشینی از مرزهای صعودی روز گذشته، مسیر نزولی را در پیش گرفت و به مرزهای حمایتی رسید. معامله گران با اشاره به «عقبگرد قیمت‌ها به مرزهای حمایتی» معتقدند تا زمانیکه قیمت ها بالای این مرز در نوسان باشند توان رشد در بازار طلا و ارز وجود خواهد داشت...
بازار طلا و ارز با عقب نشینی از مرزهای صعودی روز گذشته، مسیر نزولی را در پیش گرفت و به مرزهای حمایتی رسید؛ روندی که در پی آن دلار هرات با کاهش هزار تومانی قیمت، به کانال 58 هزار تومان برگشت و طلای آبشده هم مرز حمایت 15 میلیون و 540 هزار تومان را لمس کرد. به عقیده معامله گران تغییر مسیر قیمت ها از صعودی به نزولی در معاملات امروز ناشی از نوسانات قیمت درهم امارات بود. درهم امروز با گپ منفی 30 تومانی در 16 هزار و 120 تومان بازگشایی کرد و در ابتدا به 16 هزار و 130 تومان رسید، ولی این روند ادامه نداشت. درهم امارات در ادامه مسیر نزولی را در پیش گرفت و تا 16 هزار و 50 تومان پایین آمد.
دلار هرات هم امروز با پیروی از نوسانات درهم امارات، در 59 هزار و 150 تومان بازگشایی کرد و با کاهش به سمت کانال عقب‌تر رفت و تا 58 هزار و 700 تومان پایین‌ آمد. این اسکناس آمریکایی در ادامه پس از رفت و برگشت به کانال 59 هزار تومان، دوباره به کانال پایین تر عقب نشینی کرد و 58 هزار و 600 تومان معامله شد. قیمت دلار در تهران نیز در 59 هزار و 300 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش قیمتی که تجربه کرد، 58 هزار و 950 تومان معامله شد.
بازار رمزارزها هم امروز شاهد از دست رفتن کانال 60 هزار تومان برای تتر بود. قیمت تتر که در 24 ساعت گذشته به این کانال وارد شده بود؛ با افزایش قیمت بیت‌کوین، نزولی شد و به 59 هزار و 400 تومان رسید. در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار مبادله‌ای بدون تغییر بود و قیمت یورو مبادله‌ای صعودی شد. بر اساس اعلام مرکز مبادله ایران هر دلار امروز، 49145 تومان قیمت گذاری شد و حواله دلار هم، 45295 تومان خرید و فروش شد. همچنین یورو مبادله ای امروز با افزایش 67 تومانی، 54865 تومان قیمت خورد و ارزش حواله یورو هم با گپ مثبت 62 تومانی، 50567 تومان رسید. درهم امارات هم در مرکز مبادله، 13382 تومان ارزش گذاری شد و درهم حواله نیز 12333 تومان قیمت خورد.
سرنوشت بازار ارز امروز برای بازار طلا و سکه هم تکرار شد و معامله گران شاهد عقب‌نشینی قیمت‌ها بودند. کاهش قیمتی که فارغ از روند نزولی دلار، از عقبگرد قیمت اونس طلا در بازار جهانی نشات گرفت. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا که در ابتدای روز 2515 دلار بود؛ با کاهش به 2512 دلار رسید و در همین حوالی معامله شد. قیمت طلای آبشده هم امروز در 15 میلیون و 650 هزار تومان معاملات روزانه خود را شروع کرد و در مسیر کاهش قرار گرفت و به 15 میلیون و 520 هزار تومان رسید. قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز سه میلیون و 578 هزار و 200 تومان بود.
سکه امامی هم امروز در 42 میلیون و 700 هزار تومان آغاز به کار کرد و با 200 هزار تومان کاهش به 42 میلیون و 500 هزار تومان رسید. براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، معامله‌گران به افزایش قیمت اونس طلا چشم دوخته اند و این موضوع احتمال سقف زنی جدید در بازار طلا را قوت بخشیده است. اما امروز تنها نرخی که در مقابل کاهش ایستادگی کرد قیمت سکه حواله بود که در کانال 44 میلیون باقی ماند. حفظ سکه حواله در این کانال، امیدها را در بازار سکه همچنان روشن نگه داشت.
به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران با اشاره به «عقبگرد قیمت‌ها به مرزهای حمایتی» معتقدند تا زمانیکه قیمت ها بالای این مرز در نوسان باشند، «توان رشد در بازار طلا و ارز» وجود خواهد داشت. به عقیده این گروه مرز حمایتی مهم قیمت دلار هرات در حوالی 58 هزار و 600 تومان قرار دارد که هفته گذشته بارها در این مرز نوسان داد. مرز حمایتی قیمت طلای آبشده هم در حوالی 15 میلیون و 540 هزار تومان است که در صورت حفظ آن، قیمت می‌تواند یک پله دیگر رشد کند.
امروز اما سه خبر مهم در کانون توجه معامله گران قرار گرفت که در صدر آن ها سخنان عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد درباره نرخ تورم بود. همتی معتقد است دولت چهاردهم را با «تورم ۳۵ درصد» تحویل می‌گیرد و تا پایان سال «نرخی برای تورم اعلام نخواهد کرد» و تمام تمرکز خود را بر «ناترازی بودجه» خواهد گذاشت.
همچنین صحبت‌های یک نماینده مجلس درباره کاهش قیمت دلار در کانون توجه فعالان بازار قرار گرفت. ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر «مدیریت خوب بانک مرکزی» از «کاهش تلاطم ارز در بازار در یکسال گذشته» خبر داد.
موافقت بانک مرکزی با تخصیص ارز به واردات خودروهای برقی، دیگر خبر مهمی بود که امروز در کانون توجه معامله گران قرار گرفت.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/11980