printlogo


احتمال طغیان مگس مدیترانه‌ای؛
باغداران جنوب کرمان مراقب باشند
باغداران جنوب کرمان مراقب باشند
کد خبر: 12016
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با فراهم شدن شرایط آب و هوایی، احتمال طغیان آفت مگس میوه مدیترانه در باغات مرکبات مناطق کوهپایه ای شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از نیمه شهریور ماه وجود دارد...
مهدیه کردساردویی اظهار کرد: با توجه به مناسب شدن تدریجی شرایط آب و هوایی در شهریور و اوایل مهرماه و وجود میزبان های متعدد نظیر انجیر، خرمالو، انار و انواع مرکبات در مناطق کوهپایه ای زمینه برای افزایش جمعیت آفت مگس میوه مدیترانه ای فراهم است.
وی افزود: به باغداران مناطق کوهپایه ای توصیه می کنیم حتما با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به کنترل این آفت در باغات مخلوط و مرکبات نصب تله های حاوی مواد جلب کننده از اوایل شهریور ماه، بازدید و شارژ مداوم آنها و در صورت افزایش جمعیت عملیات طعمه پاشی طبق توصیه های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی با استفاده از ترکیب پروتئین هیدرولیزات و سم مالاتیون اقدام کنند.
کردساردویی بیان کرد: کشاورزان با برداشت زودهنگام محصولاتی نظیر خرمالو، جمع آوری و دفن میوه های آلوده در عمق ۵۰ سانتیمتری خاک و خودداری از نگهداری میوه رسیده روی درخت، از افزایش جمعیت آفت در باغات خود جلوگیری و از انتقال میوه های آلوده به سایر مناطق اکیدا خودداری کنند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: سال گذشته در بیش از پنج هزار هکتار از باغات مرکبات منطقه جنوب کرمان عملیات ردیابی، تله گذاری و طعمه پاشی علیه آفت مگس میوه مدیترانه ای انجام شد و در این زمینه بخشی از مواد موردنیاز از محل اعتبارات ملی و استانی تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت. به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهادکشاورزی جنوب کرمان
وی برگزاری مانورهای میدانی، کارگاه های آموزشی و ترویجی متعدد، نصب بنر و انتشار اطلاعیه های فنی در فضای مجازی و اجرای برنامه های آموزشی رادیویی و کلیپ های ترویجی را اقدامات انجام شده در راستای اطلاع رسانی به بهره برداران منطقه عنوان کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12016