printlogo


همزمان با بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها؛
انقلاب خودروهای برقی در نروژ
انقلاب خودروهای برقی در نروژ
کد خبر: 12071
گزارش‌ها حاکی از آن است که نروژ به‌سرعت در حال حرکت به سوی داشتن یک ناوگان 100 درصد برقی است. فروش خودروهای برقی در این کشور در ماه آگوست معادل 94 درصد کل فروش بوده است...
آمارهای مربوط به فروش خودروهای الکتریکی در نروژ در ماه گذشته میلادی به یک رکورد جدید رسید و در این میان، مدل Y شرکت تسلا در صدر قرار داشت.
به نوشته بلومبرگ، آمارهایی که در روز دوشنبه (12 شهریور) منتشر شد، نشان می‌دهد حدود 94 درصد از 11 هزار و 114 خودرویی که در ماه آگوست در نروژ به فروش رفت،‌ الکتریکی بودند. این رونق ناشی از مشوق‌های مالیاتی سخاوتمندانه به همراه مزایایی مانند استفاده از خطوط اتوبوس‌رانی و مزایای پارکینگ بوده است.
اویویند سولبِرگ، مدیر فدراسیون جاده نروژ، اعلام کرده اگر این روند ادامه پیدا کند، ما به‌زودی در سال 2025 به هدف ناوگان 100 درصد بدون آلایندگی خواهیم رسید. به گفته او، تعداد کل خودروهای به فروش رفته نسبت به سال گذشته میلادی با رشد اندکی همراه شده است که نشان‌دهنده بهبود اندک در وضعیت اقتصادی مردم است.
در ماه گذشته میلادی، بیش از 2 هزار دستگاه مدل Y تسلا در نروژ به فروش رفت که حاکی از سهم 19 درصدی این خودروساز آمریکایی در بازار نروژ است.
خودروهای دیزلی و بنزینی تنها 2 درصد از فروش را تشکیل می‌دهند. همچنین در سال جاری میلادی و تا ماه آگوست، سهم فروش خودروهای برقی در این کشور معادل حدود 87 درصد از خودروهای سواری جدید بوده است.
به گزارش اکوایران،نروژ، علی‌رغم اینکه یک تولید کننده قابل توجه نفت و گاز است، اما قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یعنی یک دهه زودتر از چشم‌انداز اتحادیه اروپا، منحصرا به فروش خودروهایی با آلایندگی صفر روی آورد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12071