printlogo


نفوذ بیت‌کوین به سیاست؛
راز نزول بیت‌کوین
راز نزول بیت‌کوین
کد خبر: 12081
قیمت بیت‌کوین در روز جمعه به‌شدت کاهش یافت؛ اما در دو روز اخیر توانست تا حدی بهبود یابد و از آن زمان تا کنون در کانال ۵۴ هزار دلار تثبیت شده است. سایر رمزارزها نیز افزایش‌های اندکی را تجربه کرده‌اند...
قیمت بیت‌کوین در روز جمعه به‌شدت کاهش یافت؛ اما در دو روز اخیر توانست تا حدی بهبود یابد و از آن زمان تا کنون در کانال ۵۴ هزار دلار تثبیت شده است. سایر رمزارزها نیز افزایش‌های اندکی را تجربه کرده‌اند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که بیت‌کوین روند نزولی خود را حفظ کرده و بیش از این نیز کاهش خواهد یافت.
روز گذشته، بیت‌کوین با 0.2درصد افزایش قیمت نسبت به روز قبل، در کانال ۵۴ هزار و ۴۰۰ دلار معامله شد. تحلیلگران اظهار کردند: «روز جمعه بازارهای سهام و بازار رمزارز با روند منفی گشایش شدند. بیت‌کوین به مسیر نزولی خود ادامه داد و احتمال می‌رود که قیمت پایین‌تر از ۵۰ هزار دلاری را دوباره تجربه کند. همبستگی قوی رمزارزها با بازار سهام همچنان ادامه دارد و بسیاری از صندوق‌ها و معامله‌گران را وادار می‌کند تا با توجه به عملکرد فعلی قیمت و چشم‌انداز کوتاه‌مدت اقتصادی، با احتیاط بیشتری دست به معامله این دارایی‌ها بزنند.» رشد اشتغال در ماه اوت اندکی کمتر از حد انتظار بود.
با این حال بسیاری باور دارند که این ارقام تا آن حد پایین نیستند که فدرال رزرو را به سمت کاهش قابل توجه نرخ بهره سوق دهند. بر اساس گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه، ایالات‌متحده ۱۴۲ هزار شغل در ماه اوت ایجاد کرد که کمتر از پیش‌بینی ۱۶۰ هزار تایی بود. هرچند رشد چشم‌گیری نسبت به ماه قبل داشت. همچنین نرخ بیکاری از 4.3 درصد در ژوئیه به 4.2 درصد در اوت کاهش یافت. جوئل کروگر، استراتژیست بازار، ضمن اشاره به نحوه واکنش بازارها به آمارها گفت: «جهت بازار بستگی به این دارد که بازارها روی کدام جنبه از آمارها تمرکز کنند.» درحال حاضر کشمکش‌ها برای بیت‌کوین منجر به سنگین‌ترین جریان خروجی از صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETF) از ماه مه شده است. طبق اظهارات تحلیلگران، صندوق‌های ETF بیت‌کوین با خروجی خالص 287.78 میلیون دلار در روز سه‌شنبه، بیشترین خروجی خود را از اول ماه مه تجربه کرده است.
نفوذ بیت‌کوین به سیاست
در حالی که بازار ارزهای دیجیتال با روندهای نزولی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، رواج بیت‌کوین به عنوان ارز قابل قبول جوامع، همچنان در حال افزایش است؛ به ویژه در کشورهایی که با بی‌ثباتی اقتصادی مواجه هستند. در تحولات اخیر، ماریا کورینا ماچادو، رهبر حزب اپوزیسیون ونزوئلا، خواستار تبدیل بیت‌کوین به بخشی از ذخایر ملی این کشور شده است. این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود که ونزوئلا با تورم شدید و کاهش ارزش پول ملی خود مواجه است. تورم این کشور در ماه ژوئیه بیش از ۵۱ درصد بود که رقم بالایی محسوب می‌شود. حمایت ماچادو از بیت‌کوین، نقش رو به رشد این ارز دیجیتال را به عنوان پوششی در برابر فروپاشی اقتصادی برجسته می‌کند. در ایالات‌متحده نیز بیت‌کوین به یک ابزار تبلیغاتی برای احزاب تبدیل شده. با افزایش پذیرش در سطح جهانی، این ممکن است با وجود چشم‌انداز نزولی کوتاه‌مدت، تقاضای بلندمدت بیت‌کوین را افزایش دهد. در حال حاضر بیت‌کوین با مقاومت قوی در قیمت ۵۴ هزار و ۸۵۰ دلار، با پشتیبانی ۵۳ هزار و ۲۷۵ دلار مواجه است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12081