printlogo


در کرمان اجرا شد؛
رویداد چالش معکوس صنایع
رویداد چالش معکوس صنایع
کد خبر: 12137
رویداد موسوم به «ریورس پیچ» یا چالش معکوس با هدف اعلام نیاز صنایع برای دانش‌بنیان‌ها درحالی در کرمان آغاز به کار کرد که چندهفته قبل سامانه معرفی محصولات دانش‌بنیان‌ها به صنایع نیز اجرایی شده بود...
این رویداد مهم که انتظار می رود خلاءهای کهنه و باقی مانده طی سال های اخیر را رفع کند امروز با حضو معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مدیران اقتصادی و صنعتی استان در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان شروع به کار کرد.
در فضای کارآفرینی امروز، ریورس پیچ یا چالش معکوس رویداد جدیدی است که به منظور ایجاد فضای رقابتی بهتر و پیشرفت سریع‌تر در حوزه‌های مختلف صنعتی و خدماتی طرح ریزی و اجرا می شود.
در رویداد ریورس پیچ، سازمان‌ها و صنایع هستند که بر خلاف معمول نیازهای خود را برای تیم‌های استارتاپی ارائه می‌کنند و تیم‌های حاضر در مراسم ارائه باید به بهترین و بهینه‌ترین نحو ممکن محصول و خدمت نوآوری خود را متناسب با نیازهای شرکت خلق کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در مراسم گشایش این رویداد گفت: اولین موضوع در شروع همکاری های تجاری میان شرکت ها، صنایع و موسسه های مالی، تمرین کار تیمی و گفت و گوی سازنده است که در راستای افزایش توان شرکت ها باید کنسرسیوم شدن این شرکت ها در دستور کار قرار گیرد.
تغییر روش های تامین مالی
امیر حسن زاده افزود: روش های تامین مالی در دنیا تغییر کرده است و شرکت‌های فناور و نوپا باید به سمت این روش ها بروند چراکه هم سهل الوصول تر و هم کم ریسک تر هستند که از آن جمله می توان به تعاونی ها اشاره کرد زیرا شرکت های تعاونی از ظرفیت های بسیاری برخوردارند.
وی تاکید کرد: شرکت‌ها باید حضور فعالی در نمایشگاه های داخلی و خارجی داشته باشند زیرا حضور در نمایشگاه ها می تواند به معرفی هرچه بیشتر آنها کمک کند.
لزوم معرفی سامانه سپنتاک
معاون امور اقتصادی استانداری کرمان همچنین در شورای فن بازار استان بیان کرد: دستگاه های اجرایی عضو شورای فن بازار باید هرچه زودتر نسبت به معرفی سامانه سپنتاک(سامانه پاسخگویی نیازهای تکنولوژیک استان کرمان) که چندهفته قبل در استان راه اندازی شد اقدام کنند چراکه لازمه حضور فعال تر و پررنگ تر شرکت های دانش بنیان و فناور در بازار استان، ارتباط و اتصال هرچه بیشتر این شرکت ها با صنایع و شرکت‌های بزرگ است.
وی خاطر نشان کرد: رویداد ریورس پیچ با موضوع سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و صندوق‌های سی‌وی‌سی (صندوق های خطرپذیر) در شرکت‌های فناور و دیجیتال ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، در این رویداد یک روزه روش های جدید تامین مالی و امکان سنجی مالی برای شرکت های فناور و دانش بنیان استان بررسی شد وشرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری از شرکت کنندگان در این رویداد بودند که در جهت تامین مالی و پرورش ایده های شرکت های دانش بنیان ظرفیت های جدید مالی را به عنوان بسته های پیشنهادی ارائه دادند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12137