printlogo


از ۱۲ آبان‌ماه؛
آغاز سرشماری کشاورزی در استان کرمان
آغاز سرشماری کشاورزی در استان کرمان
کد خبر: 12138
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از آغاز سرشماری کشاورزی در کرمان از ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۳ خبر داد. محمدرضا وحیدی در ستاد هماهنگی سرشماری کشاورزی با اشاره به آغاز سرشماری عمومی کشاورزی در کشور اظهار کرد: ۱۰۰۰ نفر در استان کرمان از ۱۲ آبان‌ماه کار سرشماری عمومی کشاورزی را به مدت یک ماه انجام می‌دهند...
به گفته وی، سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک‌بار انجام می‌شود و سرشماری کشاورزی در کرمان حائز اهمیت است زیرا استان کرمان سهم ۱۷ درصدی تولید ناخالص در کشاورزی کشور را دارد و ۳۹ درصد اشتغال استان در کشاورزی است.
وحیدی بر احصاء آمارهای دقیق بخش کشاورزی برای برنامه‌ریزی در ۱۰ سال آینده تاکید کرد و گفت: ۲۵۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در استان کرمان وجود دارد که در ۲۵ شهرستان تابعه با ۹ فعالیت ازجمله زراعت، باغ، دام، گلخانه، زنبورداری و طیور باید مورد سرشماری قرار گیرند و تمام نقشه‌ها در استان کرمان برای سرشماری کشاورزی آماده شده است.
آرش فاضلی مدیرکل استاندارد، نظارت و ارزیابی طرح‌های آماری مرکز آمار ایران نیز گفت: استان کرمان در فرآیند آمار طی سال ۱۴۰۲ از نظر کیفیت و دقت رتبه اول کشور را کسب کرده است.
به گزارش ایسنا،وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج سرشماری عمومی کشاورزی در ایران انجام شده است، بیان کرد: ششمین سرشماری عمومی کشاورزی طی سال جاری در سراسر کشور انجام می‌شود.
به اعتقاد فاضلی، با توجه به محدودیت زمانی برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی بحث  فرهنگسازی بسیار مهم است تا بهره‌برداران با این سرشماری آشنا شوند و همکاری آنها جلب شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12138