printlogo


به ازای هر چند نفر یک چک برگشت می‌خورد؟
نمره کرمانی ها در پاس کردن چک
نمره کرمانی ها در پاس کردن چک
کد خبر: 12145
آخرین آمار چک‌های برگشتی از بانک مرکزی نشان می‌دهد در فاصله فروردین سال گذشته تا تیرماه امسال به ازای هر 100 هزار نفر کرمانی 4.5 چک برگشتی ثبت شده در حالی که در یزد به ازای هر 100 هزار نفر، به طور میانگین 34.5 فقره چک برگشتی ثبت شده است...
از ابتدای سال گذشته تا تیرماه سال جاری استان یزد، به صورت متوسط بالاترین میزان چک برگشتی را به ازای هر 100 هزار نفر به ثبت رسانده است. سیستان و بلوچستان نیز پایین‌ترین متوسط چک برگشتی را در این مقیاس جمعیتی داشته است.
براساس آخرین سرشماری صورت گرفته توسط مرکز آمار میانگین چک برگشتی کل کشور از ابتدای سال گذشته تا انتهای تیر سال جاری به ازای هر 100 هزار نفر 8.6 فقره بوده است. به بیان دقیق‌تر در این بازه زمانی در کل کشور به ازای هر 100 هزار نفر، به طور متوسط 8.6 فقره چک برگشت خورده است.
برای محاسبه متوسط چک برگشتی هر استان از فروردین 1402 تا تیر امسال ، میانگین چک برگشتی هر استان در این مدت محاسبه شده است. سپس این عدد بر کل جمعیت هر استان تقسیم شده و متوسط چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر به دست آمده است.
آخرین آمار چک‌های برگشتی از بانک مرکزی نشان می‌دهد استان یزد بالاترین متوسط چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر را از فروردین سال گذشته تا تیرماه سال جاری داشته است. به طوری که در این استان به ازای هر 100 هزار نفر، به طور میانگین 34.5 فقره چک برگشتی ثبت شده است. همچنین در استان سیستان و بلوچستان در این مدت پایین‌ترین متوسط چک برگشتی به‌دست آمده است. براین اساس در این استان متوسط چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر حتی به یک فقره چک نیز نرسیده و معادل 0.6 فقره چک بوده است. این در حالی است که در سایر استان‌ها به ازای هر 100 هزار نفر، حداقل یک فقره چک برگشتی به ثبت رسیده است.
به گزارش اکوایران، آمارها حاکی از آن است استان تهران به طورکلی در هر ماه بالاترین تعداد چک برگشتی را داشته است. با این وجود در مورد متوسط چک برگشتی به ازای هر 100 هزار نفر در رده سوم کشور قرار گرفته است. رده دوم نیز به استان قم تعلق گرفته است. متوسط چک برگشتی از ابتدای سال گذشته تا تیرماه امسال در استان تهران به ازای هر 100 هزار نفر معادل 15.9 فقره چک بوده در حالی که در استان قم به ازای هر 100 هزار نفر برابر با 16.2 فقره چک اعلام شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12145