printlogo


۳۰۰ میلیارد هزینه برای ۲۰۰ دستگاه؛
ماشین‌آلات شهرداری کرمان رونمایی شد
ماشین‌آلات شهرداری کرمان رونمایی شد
کد خبر: 12147
شهردار کرمان در آیین رونمایی از ماشین‌آلات شهرداری که در یکشنبه‌های افتتاح پروژه‌های شهر کرمان(یکشنبه‌شهر)، برگزار شد، گفت: ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات اعم از سبک، سنگین و فوق‌سنگین با هزینه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است...
آیین رونمایی از ماشین‌آلات عمرانی شهرداری کرمان، بعدازظهر بیست‌وپنجم شهریورماه، در یکشنبه‌های افتتاح پروژه‌های شهر کرمان(یکشنبه‌شهر) به یاد شهیدان مظهری‌صفات و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و جمعی از مدیران شهری و شهروندان برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، در این مراسم گفت: افتخار می‌کنیم در مراسمی باشیم که به اسم شهدا مزین شده، ما مدیون شهیدان هستیم.
مصطفی آیت‌الهی‌موسوی، ضمن تشکر از مجموعه شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: شهرداری در حوزه‌های مختلف خدمات می‌دهد، حجم کار بالاست و در این دوره با همراهی شورای شهر، خدمات خوبی آغاز شده است.
وی افزود: اقدامات شما را مردم می‌بینند و بازخوردی که می‌بینیم، نشان‌دهنده رضایت شهروندان است؛ ما نیز آمادگی کامل برای همکاری در همه حوزه‌های خدمات شهرداری را داریم و آنچه وظیفه‌مان است، انجام می‌دهیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، با بیان اینکه در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شاهد عملکرد خوبی از شهرداری هستیم، یادآور شد: یکی از شاخص‌های سنجش شهرداری‌ها، وضعیت ماشین‌آلات آنهاست که خوشبختانه شهرداری کرمان در حوزه تأمین ماشین‌آلات عمرانی، حمل‌ونقل عمومی و خدمات‌شهری عملکرد خوبی داشته است.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرمان هم، در این آیین، ضمن تشکر از شهردار و همکاران وی برای خریداری ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری، بیان کرد: در هر عرصه‌ای اگر ابزار کار نباشد هرچند انسان‌های توانا و دانا در رأس کار باشند، زمینه بروز استعداد و توانمندی آنها فراهم نمی‌شود؛ خوشبختانه شهرداری کرمان تجهیزات موردنیاز خود را خریداری کرده و قطعاً در روند و کیفیت کار شهرداری تأثیر خواهد داشت.
منصور ایرانمنش، با اشاره به اینکه هزینه‌های این قبیل اقدامات ازطریق همکاری مردم در پرداخت به‌موقع عوارض تأمین می‌شود، افزود: جا دارد از شهروندان خوش‌حساب که شهرداری را جدای از خودشان نمی‌دانند و می‌دانند مشارکت آنها باعث می‌شود شهرداری خدمات بیشتر و باکیفیت‌تری به شهروندان ارائه کند، تشکر کنیم.
وی بیان کرد: از نیروهای روابط‌عمومی شهرداری هم که در برگزاری برنامه‌های مختلف شهرداری تلاش می‌کنند و اغلب تلاش آنها دیده نمی‌شود، تشکر می‌کنم.
شهردار کرمان هم، با بیان اینکه همراهی این‌گونه مراسم با نام شهدا موجب برکت این رویدادها و خدمات شهرداری می‌شود، افزود: در بدو ورود به شهرداری، گزارشی از هزینه‌های اجاره ماشین‌آلات گرفتم؛ هزینه‌ها گزاف و سرسام‌آور بود؛ خریداری ماشین‌آلات موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های شهرداری می‌شود.
محسن تویسرکانی، با اشاره به اینکه ماشین‌آلات، ابزار کار شهرداری است و به‌روزرسانی ماشین‌آلات شهرداری را همچنان در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته،  ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات اعم از سبک، سنگین و فوق سنگین با هزینه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
وی، بیان کرد: از معاونت مالی و اقتصادی و زحمات همکاران خود در شهرداری، تشکر می‌کنم که در وضعیت اقتصادی کنونی، مستمراً پیگیری کردند؛ کار سهلی نبود و از راه‌های قانونی که توانستند استفاده کردند.
شهردار کرمان، با اشاره به اینکه آیین رونمایی از ماشین‌آلات شهرداری، پنجمین مراسم یکشنبه‌های افتتاح است، افزود: از این پس، تقریباً هر هفته یک مراسم افتتاح داریم؛ وقتی در آبادانی شهر توفیق خواهیم داشت که شهروندان مشارکت کنند، اگر مردم بدانند دارد کار می‌شود عوارض را پرداخت می‌کنند.
تویسرکانی، با بیان اینکه زیرساخت‌های درآمد پایدار شهرداری هنوز به‌خوبی ساماندهی نشده، ادامه داد: در رویدادهای افتتاح آتی شهرداری اعلام می‌کنیم که چه مقدار از محل عوارض در آن پروژه هزینه شده؛ ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده هم بخشی از راه‌های درآمد شهرداری است.
وی خاطرنشان کرد: با همدلی و همراهی شورا و استانداری به‌ویژه معاونت هماهنگی امور عمرانی با مدیران سازمان‌ها، شهرداران مناطق و آحاد کارگران شهرداری می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد و امیدوارم این تعامل ادامه داشته باشد.
شهردار کرمان بیان کرد: مردم کرمان قدرشناس هستند؛ ما در این مدت از هر اقدامی که انجام دادیم بازخورد خوبی گرفتیم؛ از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم از همه ظرفیت‌های خود برای آبادانی شهر استفاده کنند.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز در این مراسم بیان کرد: جناب آقای شهردار در ابتدای مدیریت خود دستور تجهیز ماشین‌آلات عمرانی شهرداری را در سه محور دادند؛ محور نخست شامل نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات بود که در این راستا با شرکت‌های مربوط مذاکره کردیم و بخشی از اتوبوس‌ها و ماشین‌آلات آتش‌نشانی به‌طور کامل تجهیز و بازسازی شدند.
رامین امیرمداح، ادامه داد: محور دوم دستور شهردار در زمینه تجهیز و نوسازی ناوگان عمرانی بود که در این راستا خریداری ماشین‌آلات را در دستور کار قرار دادیم و ناوگان عمرانی شهرداری در حال حاضر در حدی است که می‌توانیم ادعا کنیم بسیاری از پروژه‌ها را شهرداری قادر است با ماشین‌آلات خود انجام دهد.
وی، افزود: محور سوم دستور شهردار مبنی بر کاهش هزینه‌های تمام‌شده بود که براساس محاسبات ریالی، خریداری این ماشین‌آلات بسیار به نفع شهرداری است و توان عمرانی آن را مضاعف کرده است.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، بیان کرد: برخی از ماشین‌آلات خریداری‌شده شامل بیل مکانیکی چرخ زنجیری، ماشین خط‌کشی دومنظوره آلمانی، غلطک، لودر، بولدوزر، کامیون تک و ۱۰ چرخ، مینی لودر، وانت نیسان و مزدا، خودروهای آتش‌نشانی، آمبولانس‌های ویژه آرامستان، بیل بکهو، تراکتور و ترنچر است که از هر یک به میزان موردنیاز خریداری شده است.
امیرمداح، افزود: مراحل مالی خرید ۳۲ اتوبوس درون‌شهری نیز انجام شده و منتظر تحویل آنها هستیم.
وی، اظهار داشت: ماشین‌آلات موردنیاز در حوزه‌های خدمات شهری، عمرانی و حمل‌ونقل عمومی هرچه نیاز بود تا حد امکان و نیاز جدی، خریداری شده که اضافه‌شدن آنها موجب افزایش سرعت و کیفیت فعالیت‌های عمرانی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان می‌شود.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در همه پروژه‌ها در کنار شهرداری بوده‌اند و حمایت کرده‌اند؛ استانداری به‌ویژه معاونت عمرانی نیز همراه و پشتیبان شهرداری بوده و نتایج این همدلی را امروز در شهر می‌بینیم که خوشبختانه رضایت نسبی ایجاد شده است.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز، ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، بیان کرد: در این دوره با نگاه شهردار محترم و پیگیری همکارانم در شهرداری و حمایت شورای شهر، اتفاقات خوبی در حوزه ماشین‌آلات عمرانی افتاده است.
محمود ایرانمنش، یادآور شد: نوسازی ماشین‌آلات موجب بهره‌وری بیشتر و بهبود عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف و همچنین کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در زمان بارندگی‌های شدید و وقوع بحران در سایر شهرستان‌ها، نگاه به کرمان به‌عنوان مرکز استان است، افزود: البته اول باید خدمات کافی به حوزه شهر کرمان داده شود و در صورت امکان به سایر شهرستان‌ها کمک کنیم.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد شهیدان مظهری‌صفات، بیان کرد: امیدوارم بتوانیم خدمات خوبی به مردم ارائه کنیم.
به گزارش کرنا،مهدی مظهری‌صفات، برادر شهیدان مظهری‌صفات نیز، با اشاره به اینکه پنج نفر از اعضای این خانواده جان خود را در راه میهن فدا کرده‌اند، یاد آنها را گرامی داشت و به بیان خاطراتی از این شهیدان پرداخت.
وی، همچنین از اقدامات شهرداری به‌ویژه در زمینه جهاد آسفالت و فعالیت‌های فرهنگی، تقدیر و تشکر کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12147