printlogo


ظرفیت مستعد سرمایه‌گذاری؛
تولید ۴ هزار تن کنجد در قلعه گنج
تولید ۴ هزار تن کنجد در قلعه گنج
کد خبر: 12151
فرماندار شهرستان قلعه‌گنج گفت: این شهرستان در جنوب کرمان با داشتن تولید سالانه چهار هزار تن کنجد شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و ایجاد کارخانه‌های فرآوری دارد...
محمد فلاح کهن در برنامه روز مزرعه کنجد اظهار کرد: پیشتر بنیاد مستضعفان کارخانه بزرگی در زمینه فرآوری کنجد در این شهرستان احداث و پس از آن منطقه را ترک کرد که تا کنون سرمایه گذار جدیدی از خرید مجموعه استقبال نکرد چون این تصور را داشتند که تولید کنجد این منطقه زیر هزار تن است.
وی با بیان اینکه قرار است این هفته از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمان به قلعه‌گنج سفر کنند تا این کارخانه کنجد را خریداری و راه اندازی کنند افزود: باید رقم های اقتصادی این محصول را در بین مردم ترویج کنیم تا درآمد آنان بیشتر شده و استقبال از کشت آن افزایش یابد.
رییس جهاد کشاورزی قلعه گنج هم در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت دانه های روغنی در تامین امنیت غذایی، آموزش کشاورزان در زمینه تغذیه مزارع و مبارزه با آفات و علف های هرز برای دستیابی به بالاترین عملکرد ممکن جز اهداف بخش زراعت است.
به گزارش ایرنا، حسین حیدری اضافه کرد: شهرستان قلعه گنج با دارا بودن سطح زیرکشت بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار مزرعه کنجد و تولید بیش از چهار هزار تن دانه روغنی کنجد در سال، یکی از شهرستان های برتر در تولید این محصول در جنوب کرمان است.
وی یادآور شد: کمبود و نبود ماشین آلات کارنده و برداشت کننده این محصول برای کشاورزان مشکلاتی را به همراه دارد.
حیدری هدف از برگزاری این مراسم را انتقال یافته های جدید محققان و کارشناسان در زمینه کشت کنجد به کشاورزان بیان کرد.
در این برنامه آموزشی ترویجی که در روستای سرخ قلعه از توابع بخش سرخ قلعه شهرستان قلعه گنج برگزار شد، رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم حضور داشت و با استقبال خوب کشاورزان منطقه برگزار شد.
در این مراسم آخرین یافته های تحقیقاتی در خصوص کاشت، داشت و برداشت کنجد و بذر و رقم های موجود برای دستیابی به بالاترین عملکرد توسط مهندسان و مروجین به کشاورزان ارائه شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12151