printlogo


ساختمان جدید اسناد و کتابخانه ملی کرمان احداث می شود؛
اسناد تاریخی کرمان نجات می یابند
اسناد تاریخی کرمان نجات می یابند
کد خبر: 12452
ساختمان فعلی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور در زمینی به مساحت 5050 مترمربع در بافت فرهنگی و تاریخی کرمان قرار دارد. از آنجا که این بنای 70 ساله فرسوده است و برای حفاظت از اسناد ملی ایمن و استاندارد نیست، بنای جدید با ظرفیت نگهداری اسناد تاریخی استان‌­های کرمان و هرمزگان، احداث می شود...
کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در راستای آشنایی با جزئیات امکانات مورد نیاز برای احداث ساختمان جدید مدیریت کرمان، از دو ساختمان کتابخانه ملی و آرشیو ملی بازدید کردند.
در راستای تکمیل مطالعات احداث ساختمان جدید مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب شرق کشور که اسناد تاریخی دو استان کرمان و هرمزگان را حفاظت و نگهداری می­کند، کارشناسان اداره کل  راه و شهرسازی استان کرمان به عنوان اداره کل مجری احداث مدیریت کرمان  از دو ساختمان کتابخانه ملی و آرشیو ملی سازمان واقع در تهران، بازدید کردند تا در جریان جزئیات امکانات مورد نیاز برای احداث این بنا قرار گیرند.
ساختمان فعلی مدیریت اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور در زمینی به مساحت 5050 مترمربع در بافت فرهنگی و تاریخی کرمان قرار دارد که در سنوات گذشته از طریق کمیسیون ماده 69 قانون تنظیم مقررات مالی دولت، سند تک برگ  به نام سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ثبت شده و دارای قدمتی 70 ساله است. از آنجا که این بنا فرسوده بوده و  برای حفاظت از اسناد ملی ایمن و استاندارد نمی‌­باشد، مقرر شد با همکاری استانداری در این زمین بنای جدید با ظرفیت نگهداری اسناد تاریخی استان­های کرمان و هرمزگان، احداث گردد. بر اساس این گزارش نیمی از بودجه مورد نیاز برای احداث این ساختمان از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،همچنین بر اساس مصوبه هفتمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان بخشی از ساختمان سابق معاونت عمرانی استانداری کرمان به صورت موقت تا زمان احداث ساختمان فوق الذکر در اختیار مدیریت کرمان قرار گرفته است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12452