printlogo


رئیس اتاق کرمان مطرح کرد؛
میانه گمشده در صنعت کرمان
میانه گمشده در صنعت کرمان
کد خبر: 12476
رئیس اتاق کرمان در یکصد و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه با توجه به صنایع کوچک و متوسط، تولید صادرات محور و ایجاد ارزش افزوده می توان میانه گمشده را از بین برد، گفت: با حذف میانه گمشده، کرمان می تواند از پایگاهی قوی در بخش صنعت برخوردار شود...
سیدمهدی طبیب زاده، با موضوع بررسی راهکارهای رفع میانه گمشده در کرمان با اشاره به اینکه در طیف بنگاه های اقتصادی آنها را به خرد، کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی می کنیم، افزود: در استان کرمان وجود بنگاه های بسیار خرد و یا بسیار بزرگ، بنیه صنعتی استان را ضعیف کرده و در نتیجه ارزش افزوده ایجاد نمی شود.
رئیس اتاق کرمان، عدم اشتغالزایی مناسب و نبود متخصصان را از جمله نتایج میانه گمشده در استان کرمان دانست و ادامه داد: در صورت حذف نشدن میانه گمشده و از دست دادن این فرصت مغتنم، در سال های آینده به دلیل اتمام منابع معدنی، نبود اقتصاد صنعتی با تکنولوژی بالا و مبتنی بر دانش و علم، امکان اداره استان در آینده ای نه چندان دور وجود نخواهد داشت. به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، وی با اشاره به اینکه موضوعات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان کارشناسی شده مطرح می شود و مورد استقبال سیستم دولتی قرار می گیرد، بیان کرد: یکی از این موضوعات اقتصاد روستا بود که اقدامات خوب و نویدبخشی در حال انجام است و امیدواریم در موضوع میانه گمشده نیز بتوان این نقیصه را برطرف کرد.
بر اساس این گزارش، «میانه گمشده» پدیده‌ای که موجب می‌شود بنگاه‌های کوچک و متوسط نتوانند مراحل بلوغ خود را در فضای کسب‌وکار به سلامت طی کنند و بخشی از آنها از صحنه تولید حذف می‌شوند و برخی دیگر در بازار غیررسمی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12476