printlogo


کالبدشکافی یک انتخابات؛
چه کسانی هریس را به زیر خواهند کشید؟
چه کسانی هریس را به زیر خواهند کشید؟
کد خبر: 12589
رای‌دهندگان آمریکایی عرب در «دیربورن» با انتخاب‌های سختی در انتخابات۲۰۲۴ روبه‌رو هستند؛ چراکه از سیاست‌های ایالات متحده درباره غزه و سایر مسائل کلیدی سرخورده شده‌اند. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، سر خورده شدن برخی از آمریکایی‌هایی که به غزه رفته و از فاجعه آنجا با خبر شده‌اند، کار را برای دموکرات‌ها سخت‌تر کرده است...
رای‌دهندگان آمریکایی عرب در «دیربورن» با انتخاب‌های سختی در انتخابات۲۰۲۴ روبه‌رو هستند؛ چراکه از سیاست‌های ایالات متحده درباره غزه و سایر مسائل کلیدی سرخورده شده‌اند. به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، سر خورده شدن برخی از آمریکایی‌هایی که به غزه رفته و از فاجعه آنجا با خبر شده‌اند، کار را برای دموکرات‌ها سخت‌تر کرده است. جراح ارتوپد، آدام فحص، در دسامبر سال گذشته به غزه سفر کرده و در حین مداوای زخمی‌های فسلطینی متوجه شده که بیمارستان مملو از نان و کودکانی است که معلول شده‌اند. او می‌گوید اصلا تجهیزات در بیمارستان‌ها وجود ندارد. این واقعیت غم‌انگیز بر دل فحص سنگینی می‌کند. او اکنون به خانه بازگشته است: «میشیگان»؛ یک ایالت چرخشی که در تعیین رئیس‌جمهور بعدی نقشی تعیین‌کننده دارد.
هر رایی که از این ایالت به سبد نامزدی ریخته شود، نقش اساسی ایفا خواهد کرد. با توجه به اینکه آمریکایی‌های عرب‌تبار بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان این ایالت را تشکیل می‌دهند، حمایت آنها می‌تواند تعیین‌کننده باشد. فحص می‌گوید که از هر دو نامزد -دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور- ناراضی است. آن‌طور که او به آنها می‌نگرد، برایش فرقی نمی‌کند که چه کسی بر سر کار است؛ چراکه هیچ نامزدی به غزه یا زندگی اعراب اهمیت نمی‌دهد. در دیربورنِ میشیگان، تنها شهر عرب‌نشین آمریکا، رای‌دهندگان در آستانه انتخابات عمومی آینده با تصمیم‌های دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند. پس از صحبت با ده‌ها تن از آمریکایی‌های عرب‌تبار در اینجا، واضح است که جامعه عرب‌تبار به‌طور سنتی متمایل به دموکرات‌ها است؛ اما اکنون خود را از هر دو حزب اصلی سرخورده می‌بیند؛ به‌ویژه درباره مدیریت ایالات متحده در جنگ در غزه. با افزایش ناامیدی درباره سیاست خارجی و مسائل داخلی مانند تورم و مراقبت‌های بهداشتی، بسیاری این سوال را مطرح می‌کنند که چه کسی واقعا می‌تواند نماینده ارزش‌های آنها باشد. با نزدیک شدن به روز انتخابات، این بحث همچنان داغ است: حمایت از افراد آشنا، رای دادن به شخص ثالث، یا کنار گذاشتن این شخص (هریس) به‌طور کامل.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/12589