آیین رونمایی از فاز اول داشبوردهای مدیریتی برخط شهرداری کرمان برگزار شد. شهردار کرمان در این ایین گفت: باآموزش و تغییر نگرش در هوشمندسازی خدمات شهرداریها میتوان در راستای ارتقای کیفی زندگی شهروندان، گام برداشت...
شهردار کرمان، در این آیین که با حضور معاونان برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی و مالی و اقتصادی، مدیر سرمایه انسانی، مدیرعامل سازمان «فاوا»، مدیر برنامه و بودجه، رییس اداره رفاه، مدیر املاک و مستغلات شهرداری، مدیر سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و برخی دیگر از مدیران شهری برگزار شد، گفت: اطلاعرسانی و آگاهیبخشی، یکی از وظایفی است که به تغییر نگرش مدیران، کارمندان و شهروندان کمک می کند.
محسن تویسرکانی، با اشاره به مقاومت برخی افراد در برابر هوشمندسازی فرآیندها، افزود: باآموزش و تغییر نگرش در هوشمندسازی خدمات شهرداریها میتوان در راستای ارتقای کیفی زندگی شهروندان، گام برداشت.
وی، با بیان اینکه خدمات سنتی شهرداریها، وظیفه اصلی آنهاست و خدمترسانی ویژهای محسوب نمیشود، اظهار داشت: امروزه هنر در آسانسازی زندگی برای شهروندان است و با اتفاقات خوبی که در سازمان «فاوا» افتاده، زندگی شهروندان در ابعاد مختلف تسهیل شده؛ بهگونهای که برای دریافت خدماتشهری، با کمترین چالش روبهرو هستند.
شهردار کرمان، تسهیل در انجام امور داخلی سازمان و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان را هدف تحققیافته شهرداری برشمرد و اظهار امیدواری کرد این تحول با سرعت هرچه بیشتر پیش برود و پروانه ساختمانی نیز بهصورت غیرحضوری صادر شود.
تویسرکانی، رصد چالشهای شهروندان و ارزیابی بیشترین مطالبات آنان را از دستاوردهای ایجاد این سامانه دانست و افزود: با این حال اما مهمترین بُعد الکترونیکیکردن فرآیندهای خدماتشهری، نظارت و شفافیت حاصل از آن و کاهش قدرت سوءاستفاده و جلوگیری از فساد اداری است.
به گزارش کرنا، وی با بیان اینکه مقاومتهای فردی، ابتربودن اطلاعات لازم و نبود زیرساختها از موانع فرآیندسازی است، گفت: سازمانی موفق است که از طریق هوشمندسازی خدمات و نظارت میدانی مدیران، براساس اطلاعات صحیح و کامل، تصمیمگیری و برنامهریزی کند.