عرضه کالای اساسی برای ماه رمضان سطحبندی شد. براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار عرضه اقلام اساسی در ایام ماه رمضان در دو سطح مختلف صورت خواهد گرفت تا به این طریق علاوه بر فراهم کردن کنترل قیمت کالای مصرفی امکان نظارت بر عرضه کالا نیز در کشور فراهم شود. با تصمیم اعضای کارگروه ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا با هدف تنظیم بازار اقلام اساسی و مصرفی خانوار در ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارت بر بازار از روز دهم اردیبهشت آغاز شود و تا هفدهم خرداد ادامه یابد.
براساس تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار در سطح اول عرضه اقلام اساسی مانند برنج، شکر، روغن و
گوشت مرغ با قیمتهای ترجیحی برای خانوارهای هدف اختصاص مییابد و عرضه این محصولات در فروشهای فوقالعاده عرضه خواهند شد. اما در سطح دوم این ستاد تصمیماتی نیز با هدف
تنظیم بازار خرما، زولبیا و بامیه، حلیم و آش که کالاهای مهم و پرمصرف در ماه رمضان هستند اتخاذ کرده است. این اقدام با هدف حفظ آرامش بازار در
ماه رمضان و توجه به رفاه اقشار آسیبپذیر
جامعه صورت خواهد گرفت و پیشبینی شده است کارگروههای ستاد تنظیم بازار در هر استان با توجه به شرایط استان تحت مسوولیت خود نسبت به اتخاذ تصمیم برای برگزاری فروشهای فوقالعاده و همچنین نمایشگاههای طرح ضیافت اقدام کنند. هرسال در آستانه ماه مبارک رمضان حداقل و حداکثر قیمت اقلام پرمصرف با هدف پیشگیری از
رشد ناگهانی قیمتها ابلاغ میشود و بهاطلاع شهروندان میرسد.