printlogo


کرونا با کدام استارت‌آپ‌ها مهربان بود؟
رشدهای عجیب
رشدهای عجیب
کد خبر: 3061
سال 99، برای استارت‌آپ‌های ایرانی سال چالش با همه‌گیری کرونا بود. اما بعضی استارت‌آپ‌ها در این بین رشد کردند و دیده شدند...

*خانه بمان و خرید کن

خانه ماندن مردم در روزهای نخست همه گیری هرچند به ضرر تاکسی یاب های اینترنتی بود اما به خرده فروش های آنلاین عمل کرد. براساس گزارش مسئولان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، استارت آپ های تجارت الکترونیک و بازار دیجیتال در این دوره به رشد 300 درصدی رسیدند. دوماه پس از همه گیری کرونا در ایران، مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد  ظرفیت ارسال سفارش‌های این فروشگاه بین ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و  دیجی‌کالا به شکل روزانه ۳۰۰ هزار کالا را به دست مشتریان در سراسر ایران می رساند. دیجی کالا به عنوان پربازدید ترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه در این دوره، اعلام کرد تنوع محصولات آن از مرز دو میلیون کالا فراتر رفته و بیش از 40 هزار فروشنده محصولات خود را در دیجی کالا عرضه می کنند.

*خانه بمان و مراقب خودت باش

با توجه به بروز بحران سلامت، استارت آپ های حوزه سلامت، مجال عرض اندام یافتند. رونق نوبت دهی اینترنتی و انجام انواع آزمایش و خدمات درمانی در محل و تسهیل ارتباط مردم با پزشکان از جمله خدمات این استارت آپ ها بود. استارت آپ هایی مثل اسنپ هم گزینه مشاور و پزشک را به خدمات خود افزودند که در آن، کاربران می توانند از خدمات درمانی در محل و دانش مشاوران استفاده کنند. هم چنین در بهار سال 99، پویش کرونا پلاس، با مشارکت 50 درصدی فعالان حوزه سلامت آنلاین شکل گرفت که تلاشی از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از ظرفیت استارت آپ های ایرانی علیه کرونا بود.

*خانه بمان و یاد بگیر

رونق استارت آپ های آموزشی در دوره همه گیری کرونا، تنها منحصر به ایران نبود. قرنطینه در همه کشورهای جهان، تمایل به آموزش آنلاین را افزایش داد. سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست جمهوری در خردادماه سال جاری از رشد هزاربرابری  استارت‌آپ‌های آموزشی در دوره کرونا خبر داد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3061