printlogo


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان:
۵۸۰میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی در کرمان پرداخت شد
۵۸۰میلیاردتومان تسهیلات اشتغال روستایی در کرمان پرداخت شد
کد خبر: 3157
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: طی سال گذشته ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت شده و به دنبال تشکیل کمیته نظارت برای بررسی وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی در این دیار هستیم.

رضا اسماعیلی در نشست خبری به مناسبت روز کارگر با بیان اینکه استان کرمان یک استان تولیدی است افزود: نرخ مشارکت بانوان در حوزه اقتصادی استان نسبت به آقایان بسیار کمتر است و طی سال گذشته ۸۵ تعاونی جدید توسط بانوان در استان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: ۴۸۰ هزار نفر کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در این استان مشغول به کار هستند که طی ۴۰ سال گذشته به لحاظ بیمه کارگران رشد قابل توجهی داشته ایم. 

اسماعیلی ادامه داد: کرمان سرآمد تولید محصولات دنیا را دارد که این مهم با تلاش و کوشش کارگران فراهم می شود. 

وی با قدردانی از کارگرانی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با کمترین توقع در این حوزه فعالیت داشتند تصریح کرد: یک ششم جمعیت شهدای استان کرمان را شهدای کارگری هستند که این مهم نشان دهنده حضور کارگران در دوران دفاع مقدس است. 

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه در دوران سازندگی و بعد از دوران دفاع مقدس و تحریم نیز کارگران در حوزه تولید و اقتصاد کشور نقش کلیدی داشتند گفت: بیش از ۵۳ هزار واحد کارگری در سطح استان با ۳۴۰هزار بیمه شده اجباری در استان کرمان وجود دارد .

اسماعیلی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در هفته کار و کارگر در استان برگزار شده است گفت: جشنواره امتنان به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار وتولید و با هدف تحقق آرمان عدالت طلبی و فرصت سازی، ایجاد فضای رقابتی منصفانه، ایجاد تحول در کارکرد و عملکرد و شکوفایی نخبگان جامعه کارو تولید وهمچنین شناسایی و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی، در سه سطح کارگاهی، استانی و کشوری برگزار می شود و همه ساله از استان کرمان در این جشنواره رتبه برتر ملی داریم. 

وی با تاکید بر اینکه کارگران پایه و رکن اصلی تولید هستند افزود: به دنبال این هستیم بهره وری نیروی کار را بالا ببریم  که در سال گذشته در این زمینه با اتاق بازرگانی ارتباط تنگاتنگی داشتیم.

اسماعیلی تصریح کرد: طی سال های گذشته اصل سه جانبه گرایی را برای کارگران پیگیری کرده ایم و در این زمینه توسعه تشکل های کارگری و کارفرمایی و توسعه گفتمان بین کارگران، کارفرما و دولت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا نیز ۲۵ هزار نفر از کارگران آسیب دیده از کرونا در سامانه ثبت نام کردند که ۲۳هزار نفر آن تایید شدند تصریح کرد: آسیب چندانی بیمه شدگان کارگری وارد نشد اما نمی توانیم منکر آن شویم که واحدهای خدماتی و اصناف مشکل پیدا کردند.

وی افزود: در سال گذشته به جهت محدودیت های کرونایی هیچ واحد کارگری به خاطر درگیری کارگران با بیماری کرونا تعطیل نشده است. 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3157