printlogo


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خبر داد
بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در کرمان پرداخت شد
بیش از ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در کرمان پرداخت شد
کد خبر: 3385
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه مشاغل خرد و خانگی تاثیر بسزایی در افزایش نرخ اشتغال دارد گفت: سال گذشته هشت میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به فعالان مشاغل خانگی در این استان پرداخت شده است.
رضا اسماعیلی افزود: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات خانگی و خرد مربوط به شهرستان های کرمان با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، شهرستان سیرجان، ۸۰۵ میلیون تومان، شهرستان عنبرآباد، ۷۸۰ میلیون تومان و شهرستان راور، ۵۹۵ میلیون تومان و شهرستان های بافت و زرند هر کدام با ۵۵۰ میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه مشاغل خانگی ۳۳۵ رشته شغلی را شامل می شود تصریح کرد: این مشاغل در رشته‌های صنایع دستی، فرش دستباف و رشته های مرتبط به صنایع تولیدی صنعتی و خدماتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی و رشته‌های فرهنگی و هنری دسته‌بندی می‌شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اظهار داشت: اجرای طرح یک ساله ملی توسعه مشاغل خانگی از سال ۹۹ توسط جهاد دانشگاهی در کرمان طی سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار و در ۱۲ گام آغاز شده است.
اسماعیلی با بیان اینکه این طرح برای رونق اقتصاد خانوار و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد استان کرمان تاثیر زیادی دارد تاکید کرد: مهمترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توجه به بازار یا همان تولید مبتنی بر بازار و توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ و اجرای طرح مشاغل خانگی ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در استان کرمان پرداخت شده است ادامه داد: سقف تسهیلات مشاغل خانگی طبق مصوبه ذیل کارگروه تخصصی مشاغل خانگی استان ۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت طی یک دوره پنج ساله است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: صاحبان مشاغل خرد و خانگی که به دنبال دریافت مجوز و تسهیلات هستند باید به سامانه مشاغل خانگی به آدرس https://mkh.mcls.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند.
وی تصریح کرد:  دغدغه بیشتر فعالان مشاغل خانگی وجود بازاری دائمی برای فروش محصولات خانگی است که امیدواریم با اجرای کامل طرح توسعه مشاغل خانگی در فاز سوم،  مشکل اتصال به بازار تولیدکنندگان خانگی نیز برطرف شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3385