printlogo


فعالیت 34 رشته فنی و حرفه‌ای در کرمان؛
21 هنرستان تخصصی کارآفرینی در استان کرمان فعال است
21 هنرستان تخصصی کارآفرینی در استان کرمان فعال است
کد خبر: 3491
رییس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 21 هنرستان تخصصی کارآفرینی و 70 هنرستان با رویکرد آموزش همراه با تولید در استان کرمان فعالیت دارند.
رضا همت پوربا اشاره به اهمیت کارآفرینی و مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها اظهار کرد: آشنایی با محیط کار با کارآموزی و کارورزی محقق می شود که یکی از مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش حل شدن مشکل بیمه تامین اجتماعی کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی بوده، بنابراین از این پس کارگاه ها برای پذیرش هنرجویان در تنگنا نیستند.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای پوشش 50 درصدی دانش آموزان در هنرستان‌ها، افزود: در خصوص توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش نیاز است که ظرفیت سازی جدیدی داشته باشیم، رسانه ها در این زمینه می توانند بسیار کمک کنند که دیدگاه خیران در ساخت فضا به موضوع توسعه تجهیزات هم تمایل یابد و گسترش کارگاه ها و سیستم های فنی جدید هم در دستور کار قرار گیرد.
 همت پور تصریح کرد: با توجه به تنوع رشته ها از مجموع  160 رشته کار و دانش در کشور 76 رشته و از 41 رشته فنی و حرفه ای در کشور 34 رشته در کرمان فعال هستند و 21 هنرستان در زمینه کارآفرینی و 70 هنرستان در زمینه آموزش همراه با تولید در استان فعالیت دارند.
رییس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کارو دانش آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 640 هنرجوی استان در "اولین جشنواره تولیدات هنرستانی کشور" شرکت کرده اند که در این زمینه جزو چهار استان برتر هستیم و رتبه دوم ارسال مقاله را با 49 مقاله ارسالی از سوی هنرآموزان داریم که این جشنواره هم اکنون در مرحله داوری استانی است و همه این ها گویای این نکته است که آموزش های هنرستانی در سال تحصیلی گذشته با وجود بیماری کرونا و آموزش های غیرحضوری مطلوب بوده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3491