printlogo


مدیرکل استاندارد استان کرمان اعلام کرد
ابطال ۱۳ پروانه نشان استاندارد واحدهای تولیدیِ کرمان
ابطال ۱۳ پروانه نشان استاندارد واحدهای تولیدیِ کرمان
کد خبر: 3647
مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: به دلیل عدم اقدام واحدهای تولیدی در رفع نواقص در فرآورده تولیدی و عدم مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه، در سه ماهه نخست امسال تعداد ۱۳ مورد پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری در صنایع مختلف در استان کرمان ابطال شده است.
اسماعیل عاقلی اظهار کرد: در سه ماه اول سال جاری تعداد ۳۹۰ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی در صنایع شیمیایی، غذایی، ساختمانی، بسته بندی و سلولزی، برق و الکترونیک و انگ فلزات گرانبها در استان کرمان انجام شده است.
وی با اشاره به ۱۰۴  مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد افزود: ۱۰ مورد گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه های همکار در استان کرمان در سه ماه اول سال جاری نیز تمدید شده، ضمن اینکه تعداد کل گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار اداره کل استاندارد، در این مقطع ۵۲ مورد است.
عاقلی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۴۴ درخواست استانداردسازی آسانسورهای کششی و هیدرولیک در اداره کل استاندارد ثبت شده که پس از تشکیل و تکمیل پرونده و بازرسی و ارزیابی های صورت گرفته از آسانسورهای آماده ارزیابی؛ تعداد ۱۷۲ مورد گواهی ایمنی آسانسور کششی و تاییدیه آسانسور هیدرولیک صادر شده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری ازکم فروشی در سه ماه اول سال جاری استانداردسازی وسائل سنجش چرخدار جاده ای(باسکول ها) در سطح استان کرمان اجرا شد.
وی افزود: در این بازه زمانی تعداد ۲۴ پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری و تشویقی در صنعت بسته بندی و ساختمانی، غذایی و شیمیایی پس از بازدید، بازرسی، نمونه برداری و آزمون و اعلام نتایج توسط اداره کل استاندارد استان کرمان صادر شد.
عاقلی بیان کرد: همچنین طی این مدت به دلیل عدم اقدام واحدهای تولیدی در رفع نواقص در فرآورده تولیدی و عدم مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد ۱۳ مورد پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری در صنایع مختلف ابطال شده است.
وی با اشاره به اقدامات حقوقی اداره کل استاندارد استان کرمان در سه ماهه نخست امسال تصریح کرد: این اقدامات شامل ۱۴ مورد اعلام جرم، ۲۳ مورد رسیدگی به شکایات، ۱۲۳ مورد اقدامات قانونی برای محصولات عرضه شده در مراکز عرضه و توزیع کالا در طرح کنترل بازار شامل اخطار، تذکر، پلمب و ... به واحدهای صنفی شامل انواع مواد غذایی، ایزوگام، روغن های صنعتی و چند واحد تولیدی بوده است.
مدیرکل استاندارد استان کرمان اظهار کرد: به جهت اهمیت حفظ امنیت و سلامت کودکان در سه ماه اول سال جاری تعداد ۷۶ مورد بازرسی از تجهییزات وسایل بازی در زمین های بازی و پارک ها و شهربازی ها انجام شده که ۳۴ مورد آن توسط شرکت های بازرسی همکار اداره کل و ۴۲ مورد بازرسی توسط کارشناسان اداره کل انجام شده و نتیجه این بازرسی های کارشناسی منجر به تذکر، اخطار و تمدید مجوز در صورت نیاز بوده است.
وی در ادامه گفت: در صورتی که کالای مشمول استاندارد اجباری با نشان استاندارد مشکلی داشته باشد، خریدار می‌تواند از طریق سایت سازمان ملی استاندارد یا اداره کل استاندارد یا تماس با شماره ۱۵۱۷ شکایت خود را مطرح کند.
وی افزود: شهروندان محترم در هنگام خرید می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر نشان استاندارد به سامانه پیامکی  ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد و کیفیت محصول خریداری شده مطمئن شوند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3647