printlogo


مدیر باغبانی جهاد کشاورزی شمال استان،خبر داد
تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن خرما در استان کرمان
تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن خرما در استان کرمان
کد خبر: 3653
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان به جز منطقه جنوب، با سطح زیرکشت بالغ بر ۲۸ هزار هکتار نخلستان های نهال و بارور و تعداد ۱۸ هزار بهره بردار و تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول، یکی از مناطق مهم خرماخیز کشور محسوب می شود.
لطفعلی زاده اظهار کرد: استان کرمان به جز منطقه جنوب، با سطح زیرکشت  بالغ بر ۲۸ هزار هکتار نخلستان های نهال و بارور و تعداد ۱۸ هزار بهره بردار و تولید سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول، یکی از مناطق مهم خرماخیز کشور محسوب می شود .
وی افزود: مناطق عمده تولید محصول خرما در شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان، فهرج، شهداد و ارزوئیه است که یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان، برنامه ریزی جهت جایگزینی ارقام تجاری و نیمه خشک، پیارم و مجول در سطح استان است.
لطفعلی زاده تصریح کرد: سطح زیرکشت خرمای پیارم حدود ۶۰۰ هکتار و خرمای مجول ۴۰ هکتار بوده که در مناطق خرماخیز استان در سال های اخیر کاشت شده است و سالانه حدود ۱۲۰۰ تن محصول تولید و روانه بازار می شود.
وی بیان کرد: کیفیت مطلوب خرمای استان ناشی از وضعیت مناسب آب و هوایی برای کشت و پرورش این گیاه است و خرما یکی از محصولات مهم مناطق گرمسیری استان است که به لحاظ امنیت غذایی، اشتغال، درآمدزایی، حفظ محیط زیست به خصوص در این استان که از پیشروی کویر جلوگیری کرده و همچنین در راستای توسعه پایدار کشاورزی یک محصول مهم و استراتژیک است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: ارزآوری، ایجاد اشتغال مولد به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنایع جانبی و قابلیت رقابت در بازار های جهانی از جمله مزایای محصول خرما محسوب می شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3653