printlogo


مدیرکل راهداری جنوب استان، عنوان کرد
۲۱۰ کیلومتر از جاده‌های جنوب کرمان در هجوم شن‌های روان
۲۱۰ کیلومتر از جاده‌های جنوب کرمان در هجوم شن‌های روان
کد خبر: 3740
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از طوفان ش و گرد و خاک در محورهای مواصلاتی شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب خبرداد و گفت: ۲۱۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی در معرض تهدید شن‌های روان هستند.
مسعود جمیلی با اشاره  به بروز پدیده گرد و غبار و طوفان شن در محورهای شهرستان های جنوبی استان کرمان اظهار کرد: رانندگانی که قصد تردد در حوزه راه های جنوب کرمان را دارند جوانب احتیاط را رعایت کنند.
 وی توجه به اعلام مرکز مدیریت راهها و حمل و نقل این اداره کل  مبنی بر کاهش شعاع دید در محدوده محورهای ارتباطی شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب را مورد تاکید قرار داد و افزود: گشت های راهداری در این محورها مستقر هستند.
جمیلی نسبت به کاهش احتمالی دید در محورهای مواصلاتی جنوب کرمان هشدار داد و اظهار کرد: با توجه به آغاز وزش تندباد احتمال کاهش دید در جاده های جنوب کرمان وجود دارد.
مدیرکل راهداری  و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان مستعد بودن ۲۱۰ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان را برای ورود شن های روان یک تهدید جاده ای عنوان کرد و افزود: با توجه به مستعد بودن ۲۱۰ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان برای ورود شن های روان به محورها برای عملیات شن روبی آمادگی لازم وجود دارد.
وی از محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده های جنوب کرمان خبر داد و گفت: لازم است رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها از وضعت جوی اطلاع کسب و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب کرمان عزیمت کنند.
جمیلی با تاکید بر رعایت  همه جوانب  ایمنی توسط رانندگان در این شرایط جوی نامناسب گفت: با توجه به احتمال افزایش میزان کاهش دید در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما از سالم بودن چراغ های وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.
وی رعایت احتیاط توسط رانندگان را با توجه به احتمال ورود شن به بستر و باند راه  خواستار شد و گفت: در این شرایط رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف نا ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیرمجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز نمایند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از باز بودن تمامی محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان در حال حاضر خبر داد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3740