printlogo


مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان خبر داد:
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهری در چهار سال اخیر
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهری در چهار سال اخیر
کد خبر: 3760
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان گفت: ایجاد چندین پروژه مهم سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهری با پیگیری‌های عالم‌زاده، شهردار کرمان محقق شد.
عبدالهادی طاهری با بیان اینکه در چهار سال مدیریت شهری با مسئولیت مهندس عالم‌زاده، در خصوص جذب سرمایه‌گذار تدابیر خوبی اندیشیده شد، گفت: از سال 1396 تا سال 1400 برای تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام نیز تلاش زیادی شده است.
وی اظهار داشت: تکمیل ساختمان جدید شهرداری، پایانۀ مسافربری «آدینه کریمان»، احداث چندین سرویس بهداشتی، مجتمع تجاری و فرهنگی «صاروج‌پارس» و پروژۀ مسکونی «رُز شرقی»، از آن جمله است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام، تعریف پروژه و جذب سرمایه‌گذار جدید، توانمندسازی نیروی انسانی و بهینه‌سازی فضای کار را ازجمله فعالیت‌های این سازمان برشمرد و افزود: پیگیری برای تکمیل مجتمع تجاری و اداری بلوار «حمزه»، پروژه تجاری، فرهنگی و پارکینگ «وکیل»، مجتمع تجاری، اداری و پارکینگ «بوم‌رنگ» و مجتمع تجاری و فرهنگی «آفتاب» از دیگر موارد است.
طاهری افزود: پیگیری پروژه‌های شهری و اقاله قراردادهای «افلاطونیان»، مجتمع تجاری بلوار «حمزه» و کوچه «12 شریعتی» و تأمین‌دلیل پروژه‌های «ترن هوایی منفرد»، استخر «شهدای خانوک»، سالن استخر پارک «شهید باهنر» و تله‌کابین را ازجملۀ این موارد دانست.
وی، احداث ساختمان جدید شهرداری را از پروژه‌های مهم این دوره از مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: ساخت ساختمان شهرداری کرمان به متراژ 15 هزار مترمربع در سال 92 با مبلغ سرمایه‌گذاری 19 میلیارد تومان آغاز شد و با پیگیری‌های مهندس عالم‌زاده، در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، این پروژه را حاصل تهاتر بخشی از سهام شهرداری در پروژۀ «بهار رضوی» و آورده شهرداری در این پروژه را زمینی به متراژ شش هکتار دانست و گفت: مجوزهای ساخت آن متعلق به پروژۀ «بهار رضوی» است.
طاهری، مجتمع تجاری و پارکینگ «وکیل» را نیز از پروژه‌های موفق این دوره و حاصل زحمات و پیگیری‌های مهندس عالم‌زاده تلقی کرد و افزود: این پروژه در خیابان «شریعتی»، سه‌راه «شهید چمران»، ابتدای کوچه «سردار» قرار دارد که عملیات ساخت آن در سال 1395 با مشارکت مدنی شروع شد و در سال 1398 به پایان رسید.
وی زمین و مجوز ساخت را آورده شهرداری اعلام کرد و در خصوص سهم شهرداری از این پروژه گفت: با توجه به مفاد قرارداد، پارکینگ‌های مازاد بر نیاز سرمایه‌گذار، قسمت شهربازی و هایپرمارکت پروژه، محاسبه، و در زمان پایان‌کار تحویل شهرداری می‌شود.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان، این پروژه را تجاری و فرهنگی با امکانات پارکینگ دانست و افزود: مجتمع تجاری و پارکینگ «وکیل با مساحت 10 هزار و 184 مترمربع و متراژ کل بنا به متراژ 37 هزار و 550 مترمربع از سرمایه‌های بزرگ شهر کرمان است.
طاهری، به پروژۀ پایانه مسافربری «آدینه کریمان» به‌صورت مشارکت مدنی اشاره کرد و گفت: این پروژه در حاشیه کمربندی غربی کرمان، جنب ایستگاه راه‌آهن واقع شده است.
وی افزود: پایانه مسافربری در زمینی به متراژ تقریبی 23 هکتار و زیربنای 10 هزار و 394 مترمربع در 5 طبقه ساخته شده که سهم شهرداری از این پروژه 100 درصد محوطۀ کار و 47 درصد بنا است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، آورده شهرداری در این پروژه را 23 هکتار زمین و مجوز ساخت اعلام کرد و ادامه داد: تاریخ عقد قرارداد و شروع این پروژه، مربوط به سال 1385 است که با گذشت بیش از 10 سال، در زمان مدیریت مهندس عالم‌زاده، شهردار کرمان، به‌صورت کامل به بهره‌برداری رسید.
طاهری، به مجتمع تجاری و پارکینگ «صاروج‌پارس» به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم شهر اشاره و بیان کرد: سرمایه‌گذار این پروژه، شرکت «صاروج‌پارس» و نوع مشارکت به‌صورت مدنی است.
وی با بیان اینکه این پروژه در چهارراه «آیت‌الله طالقانی»، ضلع جنوبی میدان «توحید» (ارگ) در محلی مشهور به «گودال خشت‌مال‌ها» قرار دارد، گفت: این پروژه با ماهیت تجاری، فرهنگی و امکانات پارکینگ، با مساحت تقریبی 50 هزار و 737 مترمربع و زیربنای تقریبی 194 هزار و 800 مترمربع در شش طبقه ساخته خواهد شد.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، آورده شهرداری را زمین و مجوزهای ساخت و سهم آن از این پروژه را 14/43 درصد دانست و افزود: این پروژه در سال 1398 شروع شده و زمان تکمیل آن سال 1402 در نظر گرفته شده است.
طاهری در خصوص وضعیت فعلی پروژه گفت: در سال‌های قبل با شکایت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پروژه به حالت تعلیق درآمد که با ورود استاندار به این موضوع و رایزنی با وزارت میراث فرهنگی و ابلاغ رأی دادستانی، مشکل مرتفع شده است.
وی افزود: در حال حاضر، پروانه زون دو پروژه صادر و روند احداث، از سرگیری شده و سهام شهرداری نیز آماده تحویل است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، مجتمع تجاری، اداری بلوار «حمزه» را ازجمله پروژه‌های شهری با نوع مشارکت مدنی بیان و خاطرنشان کرد: این پروژه به‌صورت تجاری-اداری با مساحت تقریبی 697 مترمربع و زیربنای حدود 4723 مترمربع در 9 طبقه ساخته شده است.
طاهری، شروع اجرای این طرح را در سال 1391 و پایان آن را در سال 1398 عنوان کرد و سهم شهرداری از این پروژه را 18/9 درصد دانست.
وی در خصوص مشکلات پیش‌آمده و وضعیت فعلی پروژۀ تجاری و اداری بلوار «حمزه» گفت: به علت تعارض مالکیت با اداره اوقاف و امور خیریه، احداث پروژه مدتی به تعویق افتاد که در حال حاضر، با توافق سرمایه‌گذار، عملیات عمرانی از سرگیری شده و این طرح با برآورد قیمت کارشناسی 370 میلیون تومان به نرخ سال 91 در حال اقاله است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، همچنین پارکینگ طبقاتی کوچه «12 شریعتی» را ازجمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت مدنی عنوان کرد و اظهار داشت: این پروژه شامل پارکینگ طبقاتی در عرصه 1488 مترمربع و زیربنای 7488 مترمربع است که سهم شهرداری از آن 16 درصد بر آورد می‌شود.
طاهری، شروع این طرح را از سال 1391 و پایان آن را در سال 1398 اعلام و بیان کرد: نظر به طولانی‌شدن اجرا، به معادلات اقتصادی این پروژه خلل وارد شد که با توافق سرمایه‌گذار، عملیات عمرانی آغاز و پلاک‌های خریداری‌شده، توسط هیئت کارشناسی، یک میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد شد.
وی به پیگیری‌های مکرر برای به نتیجه رسیدن پروژه تله‌کابین اشاره کرد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری «توس امید امین» به نمایندگی گروه توسعه اقتصادی «ملل» سرمایه‌گذار این پروژه است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، این پروژه را واقع در پردیسان قائم، کوه‌های «صاحب‌الزمان(عج)» و نوع مشارکت آن را BOT (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) اعلام کرد و در خصوص این پروژۀ تفریحی با عرصۀ تقریبی 13 هزار مترمربع گفت: با توجه به اینکه احداث فضاهای جنبی ایستگاه مبدأ و مقصد، پل عابر پیاده و عبور دوچرخه در قرارداد پیش‌بینی نشده بود؛ بنابراین، در حال حاضر، جهت پُر کردن خلاء و تمدید قرارداد، گام‌های نخستین برداشته شده است.
طاهری در ادامه، به اقدامات حقوقی برای به نتیجه رسیدن برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره و خاطرنشان کرد: تأمین‌دلیل و برآورد هزینه‌کرد سرمایه‌گذار 15 میلیون تومان در پروژه استخر سالن شماره 2 مجموعه ورزشی «شهدای خانوک» برای اقاله قرارداد ازجملۀ این موارد است.
وی همچنین تأمین‌دلیل پروژه استخر نیمه‌تمام پارک جنگلی «شهید باهنر» براساس مکاتبات متعدد را ازجمله این موارد دانست و افزود: در این خصوص می‌توان به تأمین‌دلیل مجموعه «ترن هوایی جنگل قائم» نیز اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، در خصوص اقدامات برای تعریف پروژه و جذب سرمایه‌گذاری جدید، از برگزاری فراخوان برای اجرای تونل ارتباطی (فیبر نوری) شهر کرمان، پلت‌فرم خدمات‌شهری و احداث 360 «استرابورد» خبر داد و گفت: احداث جایگاه سوخت تک‌سکو، جابه‌جایی پل ابتدای بلوار «جهاد»، ساخت مجموعه ورزشی «الغدیر» و عقد قرارداد مشاوره برای مطالعات امکان‌سنجی و اقتصادی پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز در این دوره پیگیری شده است.
طاهری از انجام مقدمات لازم برای احداث شهربازی جدید شهرکرمان نیز خبر داد.
وی، به فراخوان‌های برگزار شده ازجمله فیبر نوری اشاره کرد و گفت: به‌منظور گسترش زیرساخت شبکه ارتباطی شهر کرمان، فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای اجرای 200 کیلومتر شبکه فیبر نوری برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، در خصوص قرارداد «استرابورد» گفت: برای ساخت و نصب 360 عدد سازه تبلیغاتی «استرابورد» با قابلیت نصب بنر در ابعاد 2.5 در 4 متر عمودی و جمع‌آوری پرتابل‌های قدیمی سطح شهر، فراخوان جذب سرمایه‌گذار داده شده است.
طاهری افزود: نظر به افزایش خدمات الکترونیک و به‌منظور رفاه شهروندان و انجام خدمات‌شهری غیرحضوری، فراخوان اجرای پروژه راه‌اندازی و استقرار پلت‌فرم یکپارچه ارائه سرویس‌های شهری طی دومرحله برگزارشد که مراحل بعدی نیز در دست اقدام است.
وی به احداث جایگاه سوخت اشاره کرد و گفت: این جایگاه‌ها در شهرک «خواجو»، روبه‌روی ورودی شهرک «شهید ایرانمنش»، بلوار «22 بهمن»، روبه‌روی خیابان «کودکان» و انتهای بلوار «پزشک» ساخته شده است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان افزود: به‌منظور توزیع مناسب فضاهای ورزشی سطح شهر، پس از برگزاری فراخوان و جذب سرمایه‌گذار، ساخت مجموعه ورزشی به متراژ 2200 مترمربع در عرصه‌ای به وسعت 2700 مترمربع واقع در شهرک «الغدیر»، در دستور کار قرار گرفت.
طاهری، انجام مقدمات لازم برای احداث شهربازی جدید شهر کرمان را ازجمله اقدامات شاخص در این دوره از مدیریت شهری برشمرد و گفت: برای گسترش و توزیع مناسب فضاهای تفریحی و فرهنگی مراحل احداث شهربازی جدید شهر کرمان مطابق با استانداردهای روز در محدودۀ غربی شهر در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان، تهیه و تدوین میثاق‌نامۀ حمایت از سرمایه‌گذاری در شهر کرمان، بومی‌سازی و تصویب شیوه‌نامۀ سرمایه‌گذاری و شرکت در کمیته‌های تخصصی سرمایه‌گذاری کشوری را از اقدامات این دوره از مدیریت شهری بیان کرد.
طاهری افزود: به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و جلب اطمینان و اعتماد آن‌ها، میثاق‌نامۀ سرمایه‌گذاری تحت عنوان «شارستان» تدوین شده است.
وی ادامه داد: این میثاق‌نامه، به تأیید نمایندگان عالی استان نیز رسیده است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری، در مورد برنامه‌ها و پروژه‌های پیشنهادی آتی، به تملک پلاک‌هایی با کاربری پارکینگ و احداث پارکینگ‌های عمومی، انعقاد قرارداد مشاوره خاص (عامل چهارم: مدیریت طرح)، بازار عمده‌فروشی مواد غذایی در زمینی به وسعت 1.5 هکتار واقع در خیابان «امام خمینی(ره)»،احداث نیروگاه برق خورشیدی، احداث پل‌های عابر پیاده و احداث بازارچه‌های میوه و تره‌بار در بلوار «پزشک» و شهرک «الغدیر» اشاره کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3760