printlogo


در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان شد؛
وضعیت قرمز کرونایی در ۱۵ شهرستان کرمان
وضعیت قرمز کرونایی در ۱۵ شهرستان کرمان
کد خبر: 3794
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اعلام رنگ‌بندی کرونایی جدید استان از قرارگیری ۱۵ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز خبر داد.
محمدصادق بصیری در نود و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمان از 16 مرداد ماه را اعلام کرد و گفت: در این رنگ‌بندی جدید هفت شهرستان‌ کرمان، کوهبنان، سیرجان، بم، نرماشیر، کهنوج، منوجان در وضعیت فوق قرمز قرار دارند.
وی افزود: هشت شهرستان زرند، رفسنجان، شهربابک، بردسیر، بافت، رابر، جیرفت و عنبرآباد در وضعیت قرمز و هشت شهرستان راور، انار، ارزوئیه، فاریاب، فهرج، ریگان، رودبار جنوب و قلعه‌گنج در وضعیت نارنجی قرار دارند.
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: همچنان در کنار مسئله واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شوند.
هزار نفر در استان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند
دکتر حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر یک هزار و 752 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 227 نفر در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری‌اند و 74 نفر تحت دستگاه تنفس مصنوعی قرار دارند.
وی از روند افزایشی بیماری در استان گفت و ادامه داد: سرعت این روند کاسته شده اما متوقف نشده است و راه برون رفتی غیر از رعایت پروتکل‌ها و افزایش واکسیناسیون نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مجموع واکسن ورودی به استان تا پنجشنبه 14 مرداد ماه را 705 هزار و 446 دُز اعلام کرد و افزود: 463 هزار و 339 نفر واکسن نوبت اول و 92 هزار و 726 نفر نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.
رشیدی‌نژاد اظهار داشت: در مجموع واکسیناسیون برای 93 هزار نفر در سطح استان کرمان کامل شده و آمادگی تزریق روزانه 30 هزار واکسن را داریم.
وی از آغاز تزریق نوبت دوم واکسن از هفته آینده در استان خبر داد و افزود: از هفته آینده 10 هزار نفر هم دریافت نوبت اول واکسن را خواهند داشت، لذا هم استانی‌ها طبق نوبت‌دهی مراجعه کنند که از ازدحام جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین گفت: بیماران کرونایی که دو هفته دوره نقاهت خود را گذرانده‌اند، برای بازگشت به محل کار نیاز به انجام مجدد تست ندارند و ادارات، دستگاه‌ها و واحدها نباید گواهی تست منفی از نیروها درخواست کنند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3794