printlogo


فرمانده انتظامی استان کرمان اعلام کرد
کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی با فروش آپارتمان در کرمان
کلاهبرداری ۱۰ میلیارد تومانی با فروش آپارتمان در کرمان
کد خبر: 3797
فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری دو متهم که با فروش آپارتمان ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، خبر داد. سردارعبدالرضا ناظری با اعلام این خبر اظهار کرد: کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان در پی وقوع چندین فقره شکایت و کلاهبرداری تحت عنوان فروش آپارتمان از شهروندان موفق شدند دو نفر را در این زمینه شناسایی و با شگرد های پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
وی در خصوص شگرد این افراد بیان کرد: متهمان با تاسیس شرکت تعاونی مسکن و با شیوه تبلیغات گسترده در رابطه با خانه دار کردن شهروندان، مبالغی را به صورت علی الحساب در مراحل مختلف اخذ و هر واحد مسکونی را به چندین نفر می فروختند.
فرمانده انتظامی استان کرمان افزود:متهمان واحد های مسکونی را تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی جهت اغفال مال باختگان واخذ وجوهات بیشتر ساخته وسپس متواری می شدند، که تاکنون فروش آپارتمان های متعددی در برخی شهرستان ها و در مرکز استان توسط این افراد محرز شده و تحقیقات بیشتر از آن ها ادامه دارد.
وی با بیان شناسایی ۷۵ نفر از شاکیان تاکنون تصریح کرد: رسیدگی به ابعاد دیگر این پرونده به منظور احقاق حق تمامی شکات و شهروندانی که اغفال شده اند در حال انجام است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش ریالی آپارتمان هایی که این افراد به فروش رسانده اند از سوی کارشناسان امر بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان شده، گفت: تعاونی مورد بحث دارای مجوز قانونی بوده و برای فعالیت های انبوه سازی تأسیس شده، اما اعضای این شرکت تغییر رویه داده و اعمال غیر قانونی مرتکب شده اند، لذا شهروندان باید در خصوص این موارد به افرادی که نمی شناسند اطمینان نکنند تا مانع از وقوع چنین جرایمی شوند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3797