printlogo


رئیس اتاق کرمان:
روابط تجاری «کرمان» و «بنگلادش» توسعه می‌یابد
روابط تجاری «کرمان» و «بنگلادش» توسعه می‌یابد
کد خبر: 3820
رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به ظرفیت ها، توان تولید محصولات و نیازهای مصرفی استان و کشور بنگلادش، روابط تجاری بین دو طرف توسعه می یابد.
سیدمهدی طبیب‌زاده، در حاشیه نشست مجازی بررسی همکاری های اقتصادی کرمان و بنگلادش با حضور"جولیا معین"، رایزن بازرگانی کشور بنگلادش در ایران افزود: این نشست مجازی پیرو دیدار با سفیر کشور بنگلادش برگزار، ظرفیت‌ها و نیازهای دو کشور مطرح و برای توسعه معاملات تبادل نظر شد. وی تصریح کرد: سیاست و هدف اتاق کرمان قرار دادن صادرات در محور فعالیت های اقتصادی استان است و به همین دلیل تامین نیاز بازارهای کشورهای هدف مانند بنگلادش در دستور کار قرار دارد.
طبیب زاده، اظهار کرد: طی یک برنامه طراحی شده توسط اتاق کرمان، ظرفیت‌ کشورهای هدف تحلیل، رقیبان شناسایی و از طریق سفارتخانه‌ها و اتاق‌های بازرگانی، متناسب با توان استان، استراتژی‌های ورود به بازار این کشورها ترسیم می‌شود. وی خاطرنشان کرد: اقتصاد بنگلادش و شاخص های اقتصادی این کشور در ۱۵ سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشته و توانسته در زمان شیوع کرونا بیش از ۸ درصد رشد اقتصادی را تجربه کند.
رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه در بنگلادش با ۱۶۱ میلیون نفر جمعیت و بدون داشتن منابع خاص، سرانه درآمد مردم رو به رشد است، گفت: استان کرمان می تواند با وجود تجربه های خوب در فرآوری محصولات کشاورزی، از این ظرفیت مهم استفاده کند. وی افزود: فولاد، محصولات کشاورزی به ویژه پسته و خرما، فناوری اطلاعات، خدمات فنی و مهندسی، نساجی، صنایع بسته بندی و فرآوری می تواند زمینه های همکاری دو طرف را فراهم کند.
طبیب زاده، خاطرنشان کرد: در بنگلادش پایگاه صادراتی برای تجارت خارجی فعال شده و کرمان می‌تواند از تجربیات صادراتی این کشور بهره ببرد. وی بیان کرد: در حال حاضر تنها اقلام صادراتی استان کرمان به کشور بنگلادش میزان محدودی پسته و خرماست و از سوی دیگر بنگلادش هیچ صادراتی به استان کرمان ندارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3820