printlogo


رئیس اتاق کرمان:
مجموعه‌های شبه‌قضایی و فرآیندهای دادرسی آنها تقویت شوند
مجموعه‌های شبه‌قضایی و فرآیندهای دادرسی آنها تقویت شوند
کد خبر: 3828
رئیس اتاق کرمان گفت: با توجه به اهمیت تحقق عدالت در دعاوی کارگران و کارفرمایان بایستی مجموعه‌های شبه قضایی و فرآیندهای دادرسی آنها حمایت و تقویت شوند.
سیدمهدی طبیب‌زاده، در نشست بررسی مشکلات هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با اشاره به اهمیت فعالیت این هیات ها در حوزه رسیدگی به دعاوی کارگران و کارفرمایان و تحقق شعار سال با موضوع تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی افزود: این هیات ها از شان و جایگاه بالایی برخوردار هستند و باید از لحاظ زیرساختی و مالی حمایت شوند. وی با اشاره به موضوع دستمزد نمایندگان هیات های اداره کار و مکان نامناسب تشکیل جلسات این هیات ها ادامه داد: اتاق برای افزایش انگیزه اعضای هیات ها، این موضوع مهم را در کنار تجهیز محل برگزاری جلسات، از مبادی دولتی پیگیری و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
طبیب‌زاده، در ادامه به اجرای طرح پایش محیط کسب و کار استان و نامناسب بودن رتبه فضای کسب و کار کرمان در کشور اشاره و تصریح کرد: فعالان اقتصادی، مهم ندانستن سرمایه گذاری توسط کارشناسان دستگاه های مختلف، اطلاع نداشتن برخی کارشناسان از قوانین و بخش نامه ها، عدم آگاهی کافی فعالان اقتصادی از حقوق خود و اتلاف وقت در رسیدگی‌ها را از جمله مشکلات فضای کسب و کار عنوان کردند. در ادامه این نشست نایب رئیس اتاق کرمان جایگاه هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: امیدواریم مسائل مربوط به این هیات ها در نشستی با حضور اعضای آن ها بررسی، برای طرح در شورای گفت و گو ارائه و نتایج برای پیگیری نهائی به وزارتخانه مربوطه ارجاع داده شود. جلیل کاربخش، افزود: حضور نیافتن نمایندگان دولت و قوه قضائیه در هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار می تواند به دلیل عدم پرداخت حق الزحمه حضور آنها باشد و همین عدم حضور بر کیفیت آرای صادرشده تاثیرگذار بوده است.

گفتنی است در این نشست که با حضور نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمائی و همچنین دستگاه های دولتی مربوطه تشکیل شد، پیشنهاداتی برای تامین اعتبار لازم در زمینه پرداخت دستمزد کافی به اعضای هیات و تجهیز مکان برگزاری هیات ها مطرح و مقرر شد با محوریت اتاق کرمان موضوع تامین منابع پایدار و تجهیز مکان جلسات از محل کمک های دولتی و غیردولتی پیگیری شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3828