printlogo


مدیرکل مالیاتی کرمان مطرح کرد
پرداخت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات به شهرداری‌های کرمان
پرداخت یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مالیات به شهرداری‌های کرمان
کد خبر: 3840
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض و مالیات بر ارزش افزوده را وصول و به شهرداری های این استان پرداخت کردیم که عموما در پروژه‌های عمرانی شهرها هزینه شد.
محمد سلمانی افزود: مالیات پرداخت شده به شهرداری ها غیر از اعتبارات پرداختی با سرفصل محیط زیست استان کرمان است که جداگانه و به صورت ملی پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه گاهی اعتبارات تخصیص یافته اداره کل امور مالیاتی به عمران و آبادانی شهرهای استان کرمان اعلام نمی‌شود اظهار داشت: فرهنگ مالیاتی به صورت صحیح در کشور معرفی نشده و اطلاع رسانی دقیق در این حوزه انجام نمی شود و این مظلومیت ما است.
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: طی چهارماهه گذشته نیز در این پرداخت‌ها رشد داشتیم که باید تخصیص اعتبارات مالیاتی در حوزه افتتاح بوستان ها، پل ها و عمران و آبادانی شهرها باید به مردم گفته شود که مردم بدانند برخی از پروژه‌ها از این محل احداث می‌شود.
وی تاکید کرد: عموما اقدامات این اداره کل در حوزه اجرای پروژه ها از محل پرداختی های مالیات مردم کمتر دیده می شود که نیاز به اطلاع رسانی دارد.
سلمانی ادامه داد: بخشی عمده از پرداخت مالیات‌ها در شهرهای ما هزینه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بخشی از مالیات مازاد نیز با تلاش و همکاری استاندار کرمان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به این استان بازگشته است.
وی افزود: بودجه دستگاه هایی را که روند کاهش دارند، را پوشش می دهیم و در این خصوص گمرک، نیروی انتظامی و محیط زیست طی سال گذشته کاهش داشته اند.
شرکت‌های بزرگ بیش از ۶۴ درصد مالیات کرمان را تامین می‌کنند
مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: حقوق بگیران بین ۱۸ تا ۲۴ و گاها تا ۲۷ درصد و شرکت های بزرگ استان ۶۴ تا ۶۷ درصد مالیات کرمان را تامین می کنند که تعداد این شرکت‌ها نیز محدود است.
وی ادامه داد: شرکت‌های زیرمجموعه مس و شرکت های اغماری گل گهر، شرکت‌های سیمانی، لاستیک و خودروسازان مالیات عمده استان کرمان را پرداخت می کنند.
سلمانی خاطرنشان کرد: واحدهای کوچک تولیدی آنچه را که ابراز می کنند مشمول مالیات می شود و در این خصوص تاکیدی روی پرداختی‌های این واحدها نداریم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3840