printlogo


رئیس اتاق کرمان در استان‌آپ کرمان مطرح کرد
ایجاد کارخانه نوآوری کرمان نیازمند حمایت
ایجاد کارخانه نوآوری کرمان نیازمند حمایت
کد خبر: 3933
رئیس اتاق کرمان گفت: ایجاد کارخانه نوآوری در استان نیازمند کمک و حمایت های مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور است که امیدواریم این کارخانه هر چه زودتر راه‌اندازی شود.
سیدمهدی طبیب زاده در اختتامیه نخستین رویداد علمی و فناوری استان آپ کرمان افزود: رویدادهای دانش بنیان باید نقشی مستقیم در اقتصاد کرمان ایفا کنند تا ضمن ساماندهی چالش‌ها و رفع نگرانی ها، پاسخی قانع کننده به رفع نیازها بدهد. وی ادامه داد: اتاق کرمان از ابتدا در رویدادهای دانش بنیان استان مشارکت داشته که در این راستا آسیب‌شناسی استارتاپ‌ها، فضای کسب و کارهای ‌نوین و طراحی برای بهبود وضعیت این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.
طبیب زاده، با بیان اینکه وضعیت استارتاپ ها در راستای تجاری سازی آنها ساماندهی می‌شود، بیان کرد: در این حوزه نیاز به حمایت دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: انجمن شرکت های دانش بنیان با حضور نخبگان استان تشکیل شده که علاوه بر تهیه سند توسعه این استان، اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی را نیز به این انجمن واگذار کرده ایم که روند اجرایی کار در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه استان در حوزه فعالیت های دانش بنیان و استارتاپ ها از میانگین کشور عقب مانده است، افزود: اتاق کرمان ضمن تلاش برای جبران این عقب ماندگی، همواره درصدد استفاده از ظرفیت بزرگ استارتاپی و جوانان خلاق و مبتکر برای رشد و توسعه استان است. وی ادامه داد: اتاق می تواند در عارضه‌یابی واحدهای تولیدی، از خدمات دانش بنیان استفاده کند و در این خصوص همکاری لازم را با آنان داشته باشد.
طبیب زاده در بخش دیگری خاطرنشان کرد: بخش کسب و کار نوین را در پنجره واحد الکترونیکی راه اندازی می‌کنیم تا پرشتاب به سمت ایجاد ارزش افزوده در حوزه تولید استان کرمان حرکت کنیم. گفتنی است در این آیین تعدادی سرمایه گذار با پیش خرید، سرمایه‌گذاری و همکاری برای فعالیت از تعدادی استارتاپ شرکت کننده در رویداد استان آپ کرمان حمایت کردند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3933