printlogo


در رویداد استان‌آپ کرمان چه گذشت؟
جذب سرمایه برای استارتاپ‌های کرمانی
جذب سرمایه برای استارتاپ‌های کرمانی
کد خبر: 3934
اقتصاد کرمان: اولین دوره از سلسله رویداد های استانی با عنوان استان آپ ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی در کرمان برگزار شد. استان‌آپ که ترکیب رویداد پیوند و رویداد دوشنبه‌های استارتاپی است در اولین مقصد استانی در کرمان و با هدف شناسایی طرح‌های سرمایه‌پذیر استانی و تسهیل روند جذب سرمایه و ارتباط ایده‌پردازان و شتاب‌دهنده ها برگزار شد.
گزارش «اقتصاد کرمان» می‌افزاید بر اساس اعلام مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، اولین رویداد « استان آپ» در کرمان با جذب سرمایه 7 میلیارد و 300 میلیون تومانی برای استارتاپ های شرکت کننده همراه بوده است..
مصطفی بغدادی گفت: برگزاری این رویداد به استارت‌آپ‌‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان و غیر دانش بنیان کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، عاملین صندوق همچون صندوق‌های پژوهش فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی و افراد حقیقی بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و استارت‌آپ‌ها جذب سرمایه داشته باشند.
بغدادی تصریح کرد: اولین رویداد « استان آپ» درکرمان با ترکیبی از «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» برگزار شد.
کدام استارت‌آپ‌ها در رویداد پیوند  و دمودی «استان‌آپ» در کرمان حضور داشتند؟
اولین رویداد دمودی «استان‌آپ» در استان کرمان با هدف به‌هم‌رسانی شتاب‌دهنده‌ها و هسته‌های فناور با حضور 13 استارت‌آپ برگزار شد که طی آن این استارت‌آپ‌‌ها ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیاز‌های سرمایه‌گذاری خود را به شتاب‌دهنده‌های حاضر و وبیناری رویداد ارائه کردند.

اسامی 13 استارت‌آپ حاضر در این رویداد و همچنین ویژگی‌های محصول فناورانه آنها به این شرح است:
استارت‌آپ آب وکود
استارت‌آپ «آب وکود» اولین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که محصول خود را با عنوان «سنجش از راه دور» (تصاویر ماهواره‌ای و پهپادی) و «سامانه اطلاعات جغرافیایی» (GIS) برای کاهش مصرف کودها و سموم شیمیایی در زمین‌های کشاورزی معرفی کرد. ویژگی این محصول این است که با استفاده از سنجش از راه دور (تصاویر ماهواره‌ای و پهپادی) و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) ، موجب کاهش مصرف کودها و سموم شیمیایی در زمین‌های کشاورزی و همچنین سبب کاهش هزینه‌ها، عملکرد بهتر محصول و کاهش آلودگی منابع، آب، خاک و هوا می‌شود. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ 500 میلیون تومان است.
استارت‌آپ سرو
استارت‌آپ «سرو»دومین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «طراحی و ساخت سنسور رطوبت سنج NIR آنلاین» معرفی کرد. این محصول در صنایع فولاد، تولید کاغذ، صنایع غذایی، نفت و پتروشیمی‌ و ... کاربرد دارد. این سنسور به دلیل نحوه کارکرد(غیر تماسی و با استفاده از امواج مادون قرمز) و سرعت بالای محاسبه و ارسال اطلاعات یکی از ایده‌آلترین دستگاه‌ها برای سنجش رطوبت در صنایع است. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ 260 میلیون تومان است.
استارت‌آپ دانه
استارت‌آپ «دانه» سومین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که محصول خود را با عنوان «کارخانه گیاهی» معرفی کرد. ویژگی این محصول این است که یک سیستم پیچیده با تکنولوژی سطح بالا دارد که کلیه فرایند‌ها و شرایط مورد نیاز گیاه نظیر سیستم کنترل نور، محلول غذایی، تهویه، فرایندهای ضدعفونی و ...  را به صورت دقیق و با استفاده از تجهیزات و سیستم‌های هوشمند کنترل و مدیریت می‌کند. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ 100 میلیون تومان است.
استارت‌آپ پیگیرچی
استارت‌آپ «پیگیرچی» چهارمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «سامانه (نرم‌افزار) هوشمند تحت وب مدیریت، نظارت و اعزام خدمات حمل و نقل» معرفی کرد. ویژگی این محصول دارا بودن قابلیت فناوری مکان‌یابی، هوش مصنوعی و داشتن امکانات و ویژگی‌های منحصربفردی همچون مدیریت، نظارت و اعزام آنلاین هوشمند کلیه نیازهای خدمات حمل و نقل شهری و برون شهری سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و همه افرادی است که نیاز به خدمات حمل و نقل شهری و برون شهری دارند. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 500 میلیون تومان است.
استارت‌آپ کاربردهای مدنی رادارهای موج میلیمتری
استارت‌آپ «کاربردهای مدنی رادارهای موج میلیمتری» پنجمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «رادار موج میلیمتری برای اندازه‌گیری نوار قلب به‌صورت بیسیم» معرفی کرد. ویژگی این محصول این است که در این روش، رادار موج میلیمتری طوری طراحی شده است که بدون تلفات وقت و بدون هیچگونه مشکلی برای بیمار، با استفاده از یک رادار کوچک و با طول موج بسیار پایین، می‌توان نوسانات و حرکات قلب را استخراج کرد و از روی پردازش این نوسانات، نوار قلب را به دست آورد. همچنین با اندازه‌گیری حرکت‌های قفسه سینه، نرخ تنفس بیمار را می‌توان اندازه گرفت. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 400  میلیون تومان است.
استارت‌آپ تابلو برق
استارت‌آپ «تابلو برق» ششمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «کنترل و عیب‌یابی هوشمند در سیستم‌های سردخانه» معرفی کرد. ویژگی این محصول کاهش هزینه‌های نگهداری، نداشتن رقیب در داخل کشور، کنترل سراسر سیستم و افزایش عمر سیستم است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 300 میلیون تومان است.
استارت‌آپ بوم زیست یاخته
استارت‌آپ «بوم زیست یاخته» هفتمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «پانسمان بیولوژیک EchinoDerm» معرفی کرد. ویژگی این محصول موثر و مقرون به‌صرفه بودن جایگزینی برای روش‌ها و محصولات موجود در حوزه پانسمان‌های بیولوژیک زخم‌ها و سایر ضایعات پوستی است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 140 میلیون تومان است.
استارت‌آپ پنگان الکترونیک
استارت‌آپ «پنگان الکترونیک» هشتمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «تولید کنتور هوشمند الکترومغنایس باتری‌بیس» معرفی کرد. ویژگی این محصول این است که فلومترهای الکترومغناطیسی در رنج‌های متفاوت و در شرایط مختلف فرایندی، دبی لحظه‌ای را با دقتی بسیار بالا اندازه‌گیری می‌کنند. این سیستم شامل سنسور اندازه‌گیری شار مغناطیسی، ترانسمیتر، پردازشگر و نمایشگر گرافیکی است که کاربری، نصب و راه‌اندازی بسیار آسانی نیز دارد. با توجه به روش و تکنولوژی به کار رفته در این محصول، کاربرد اصلی آن در اندازه‌گیری فلوی عبوری برای لوله‌های حاوی مواد سیال با حداقل رسانایی 5 میکروزیمنس بر سانتیمتر است که طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می‌دهد. مشتریان اصلی این طرح صنایع آب و فاضلاب، صنایع فولادی و معدنی، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و دارویی است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 1 میلیارد تومان است.
استارت‌آپ مشرق زمین
استارت‌آپ «مشرق زمین» نهمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «سازه‌های پیش ساخته بتنی با تکنولوژی اَبَر بتن خودتراکم» معرفی کرد. ویژگی این محصول استفاده از تکنولوژی سازه‌های مدولار پیش ساخته در ساخت ساختمان است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 8 میلیارد تومان است.
استارت‌آپ دنالی
استارت‌آپ «دنالی» دهمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «تولید محصولات گیاهی پوست، مو و مسکن موضعی و لاغری» معرفی کرد. این استارت‌آپ تولیدکننده محصولات پوست، تونیک مو، مسکن موضعی و 4 محصولات کاهش سایز گیاهی با قیمت مناسب است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولات شیمیایی باشد. سرمایه موردنیاز این استارت آپ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است.
استارت‌آپ ماهوت
استارت‌آپ «ماهوت» یازدهمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «تولید لوازم جانبی(اسکین) دستگاه‌های هوشمند» معرفی کرد. محصول این شرکت در دو دسته‌بندی «برپوش» و «FullSkin» قرار می‌گیرند. برپوش‌ها به عنوان Back Skin فقط سطح پشت گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند. برپوش‌های این مجموعه چسبندگی (GRIP) بالایی دارد و احتمال افتادن گوشی هوشمند را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر فول‌اسکین‌ها به طور کامل تمام سطوح گوشی هوشمند را پوشش می‌دهند و به دلیل ساختار دو لایه‌ای که دارند و همچنین وجود کانال‌های هوا در زیر این محصولات، گوشی هوشمند را به طور کامل در برابر ضربات، سر خوردن و هر نوع خراشیدگی محافظت می‌کند. مشتریان هدف این مجموعه تمامی افراد دارای دیوایس‌های هوشمند مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و کنسول بازی است. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 4 میلیارد تومان است.
استارت‌آپ سامانه رویداد آنلاین تگ
استارت‌آپ «سامانه رویداد آنلاین تگ» دوازدهمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «برگزاری رویدادها به صورت آنلاین» معرفی کرد. ویژگی این رویدادها مجموعه‌ای از تیم‌های شتابدهنده تگ است که با توجه به شیوع کرونا، رشد تکنولوژی و نیاز به برگزاری رویدادهای آنلاین شکل گرفته است. این تیم با توجه به نیازها دست به ساخت این پلتفرم زده است تا رویدادها و جلساتی که امکان برگزاری به صورت حضوری را ندارند به صورت آنلاین برگزار کند. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 1 میلیارد تومان است.
استارت‌آپ بسته بندی پسته تر
استارت‌آپ «بسته بندی پسته تر» سیزدهمین تیم متقاضی سرمایه بود که محصول خود را با عنوان «پسته‌تر (تازه) بسته‌بندی شده‌« معرفی کرد. این محصول با بسته‌بندی پسته تازه، امکان عرضه آن در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی را به مدت طولانی بدون اینکه کیفیت پسته تازه کاهش یابد فراهم می‌کند. این طرح کیفیت میوه را به مدت 60 روز حفظ می‌کند. همچنین می‌تواند عرضه پسته تر را در کشور به مدت دو ماه افزایش دهد و نیز امکان صادرات پسته تر به دیگر کشورها را فراهم خواهد کرد. سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ 1.5 میلیارد تومان است.
رونمایی از 9 محصول دانش بنیان در استان کرمان
 در جریان برگزاری رویداد استان آپ در کرمان که با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد،از محصولات 9 شرکت دانش بنیان استان،رونمایی شد.
ویژگی‌ها و جزئیات فنی محصولاتی که مورد رونمایی قرار گرفت به این شرح است:
کنتور هوشمند الکترومغناطیس باتری بیس
این کنتور هوشمند، ساخت شرکت «مهندس پنگان الکترونیک» است و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به اندازه‌گیری دبی انواع سیالات دارای هدایت الکترونیکی مانند آب، فاضلاب، اسیدها و ... اشاره کرد. قابلیت کارکرد بدون برق و با باتری داخلی تا سه سال، قابلیت تعریف سهمیه میزان سیال عبوری و قابلیت کنترل و دریافت اطلاعات اندازه‌گیری شده از راه دور با بسترهای مخابراتی و دارای انواع خروجی‌های ایزوله استاندارد در ابزار دقیق از دیگر ویژگی‌های کنتور هوشمند الکترومغناطیس باتری بیس است.
سیستم جامع آموزشی شامل سرور و کلاینت
این سیستم، محصول شرکت «تعاونی بهارستان رایان» است و ویژگی آن آموزش تعاملی است که شامل اشتراک صفحه نمایش دانش‌آموزان، اشتراک صوت و ویدئو، وایت برد تعاملی و پاسخگویی و رقابت بین دانش‌آموزان است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به عدم محدودیت جغرافیایی پذیرندگان و فناوری برنامه‌نویسی سخت‌افزاری و کدینگ بر روی BIOS در قسمت سرور دستگاه اشاره کرد. ویژگی بخش نرمافزاری سیستم نیز شامل مدیریت دانش‌آموزان و فایل‌ها و برگزاری کلاس و آموزش گروهی است.
آسابیار، سامانه اتوماسیون هوشمند کشاورزی
این سامانه محصول شرکت «فناوری الکترونیک آسمان کارمانیا» است و از ویژگی‌های فناورانه آن می‌توان به سنجش لحظه‌ای نیاز گیاه، آبیاری هوشمند و سیستماتیک مزارع، نرم‌افزار مدیریتی این سامانه تحت موبایل، ارائه اطلاعات و پیش‌بینی وضع هوا، ارتباط گسترده بی‌سیم در کل مزرعه و مدیریت و کنترل رطوبت نقطه‌ای خاک اشاره کرد.
مودم و روتر صنعتی
این محصول فناورانه ساخت شرکت «پایش گستر پرمون» است که از جمله ویژگی‌های آن میتوان به پیچیدگی سخت‌افزاری، امکانات متنوع سخت‌افزاری نسبت به رقبا، اخذ تست‌های کیفی در حوزه صنعت، امنیت در انتقال داده‌ها و طراحی ماژولار آن اشاره کرد.
سولفات پتاسیم
این محصول ساخت شرکت «کیمیا آژند بوتیا» است. مهمترین مورد مصرف این کود در بخش کشاورزی جهت تامین نیاز گیاه به پتاسیم و گوگرد است.
افزایش مقاومت گیاه در برابر آفات و تنش‌های محیطی، داشتن اثر مثبت در تولید انواع ویتامین، نشاسته و قند و بالا بردن ارزش غذایی، افزایش مدت زمان انبارداری و کیفیت محصول و افزایش بازدهی مصرف آب و تحریک کننده رشد گیاه از ویژگی‌های فناورانه این محصول است.
پلتفرم ورزشی آنلاین یک تکان
این پلتفرم محصول شرکت «یکتا ارتباط تعاملی پرتو نما» است که امکان دعوت از دوستان برای ورزش و دریافت ساعات استفاده رایگان از اپلیکیشن، برنامه ورزشی تخصصی به تفکیک هر هفته بر اساس وضعیت بدنی هر فرد با بهره‌مندی از هوش مصنوعی و ویدئوهای آموزشی متنوع با مجرب‌ترین مربیان از جمله ویژگی‌های فناورانه این محصول بشمار می‌آید.
از دیگر ویژگی‌های «پلتفرم ورزش آنلاین یک تکان» می‌توان به محاسبه میزان کالری مصرفی در زمان ورزش بر اساس مدت زمان و شدت ورزش انجام شده، دسترسی به تمامی ویدئوهای موجود در اپلیکیشن با خرید یک اشتراک و دسته‌بندی ویدئوها بر اساس اهداف ورزشی و نقاط تمرکز بدن و میزان سختی آن اشاره کرد.
فلزیاب صنعتی (MetalDetector)
این محصول فناورانه ساخت شرکت «الکترونیکی بردهای هوشمند» است. سیستم فلزیاب صنعتی با قرار گرفتن روی خط تولید، آلودگی‌های فلزی موجود در محصول در حال عبور را تشخیص داده و فرایند تفکیک آن را سهولت می‌بخشد.
این محصول قابلیت تنظیم دقیق حساسیت برای اندازه قطعاتی که باید اسکن شوند را داراست. همچنین در برابر هرگونه لرزش و ارتعاش مقاوم است و حساسیت کافی را دارد و نیز دارای سیستم ایمنی مقاومت در برابر ضربه در محیط‌های باز است.
فلزیاب صنعتی (MetalDetector) در دو مدل تک فرکانس برای حساسیت نرمال و دو فرکانس برای ایجاد حساسیت بسیار بالا طراحی شده است. این محصول فناورانه همچنین دارای هشدار دهنده نوری و آژیر هنگام یافتن فلز و فرمان‌های عملیاتی جهت reject کردن آلودگی فلزی است.
استحصال منگنز از سنگ‌های کم‌عیار
این محصول ساخت شرکت «مجمع فروآلیاژ رباط» است که امکان دریافت خوراک با دانه‌بندی‌های متفاوت نسبت به سایر روش‌های فراوری و پرعیار کنی را فراهم می‌کند.
راندمان بسیار بالاتر نسبت به سایر روش‌های فرآوری و پرعیار کنی منگنز، تولید محصول با خلوص بالاتر و تعداد مراحل فرآوری کمتر، ظرفیت بسیار بالاتر تولید نسبت به سایر روش‌های مرسوم و توانایی تغییر بسیار آسان و سریع عیار کنسانتره تولید شده نسبت به سایر روش‌ها از جمله ویژگی‌های این محصول فناورانه است.
کپسول آبیاری زیرسطحی بدون فشار هادر
این کپسول محصول شرکت «برافزا کشاورز پارس» است که با خلوص بالاتر و تعداد مراحل فرآوری کمتر تولید می‌شود.
در سیستم آبیاری کپسول بدون فشار، حدود هزینه‌های سیستم به میزان نصف هزینه‌های سیستم اناری است. با توجه به انجام کارهای تحقیقاتی و اندازه‌گیری میزان دبی هر کپسول در طول خط و با در نظر گرفتن سه سایز نازل آب در هر ردیف، میزان یکنواختی پخش آب در این سیستم در حدود 90 درصد است.
در این روش باغداران می‌توانند دور آبیاری خود را نصف تا یک سوم کنند. همچنین شوری آب آبیاری مشکلی در اجرای این سیستم ایجاد نمی‌کند.
این کپسول‌ها دارای ارتفاع 24 سانتی‌متر و قطر یک سانتی‌متر است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3934