printlogo


رئیس اتاق مشترک ایران و عمان خبر داد
رشد ۶۷ درصدی صادرات ایران به عمان
رشد ۶۷ درصدی صادرات ایران به عمان
کد خبر: 3975
رئیس اتاق مشترک ایران و عمان می‌گوید: در 6 ماهه سال جاری، صادرات ایران به عمان بالغ بر 67 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
محسن ضرابی با اعلام این مطلب که سطح صادرات ایران به عمان در ۶ ماه ابتدایی سال به رقم ۲۷۷ میلیون دلار رسیده است از رشد ۶۷ درصدی صادرات به این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان در نشست با علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت به تعامل سازنده با سازمان توسعه تجارت و سفارت ایران در مسقط، اشاره کرد و گفت: این تعاملات در شناسایی موانع تجاری دو کشور و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز موثر بوده و با توجه به همکاری صمیمانه اتاق مشترک با اتاق ایران، دستگاهای اجرایی، دولت‌مردان ، فعالان اقتصادی و نیز مناطق آزاد کشور عمان، شاهد رشد ۶۷ درصدی صادرات ایران در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی در این مدت میزان صادرات ایران به عمان به رقم ۲۷۷ میلیون دلار در مقابل ۱۶۶ میلیون دلار سال قبل رسیده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و عمان به نقش ترانشیپی بنادر عمان در واردات کالا و مواد اولیه از عمان اشاره و تصریح کرد: میزان واردات ایران از عمان در ۶ ماهه نخست سال جاری با رشد ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو است.
او به حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در همین بازه زمانی اشاره کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری بین دو کشور معادل ۵۴۷ میلیون دلار بوده که از رشد ۴۷ درصد حکایت دارد. پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان سال جاری به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یابد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3975