printlogo


بازارها در هفته اول آبان؛
رشد طلا و دلار در مقابل افت بورس
رشد طلا و دلار در مقابل افت بورس
کد خبر: 3979
براساس عملکرد بازارها در هفته‌ای که گذشت، «طلا» بیشترین رشد را از آن خود کرد. بازارهای «سکه» و «دلار »کم‌نوسان ظاهر شدند و در مقابل «بورس» تنها بازار منفی این هفته شد.
طلا
هر گرم طلای ۱۸ عیار در این هفته ۲۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت.
طبق داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، در پایان هفته قبل مصادف با پایان مهر بود هر گرم طلای ۱۸ عیار به نرخ یک میلیون و ۱۴۹ هزار تومان خریدفروش می‌شد.
در طول این هفته این فلز ارزشمند معادل دو درصد رشد قیمت را تجربه کرد و قیمت هر گرم آن به یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان رسید.
سکه
سکه و دلار دو بازار کم‌نوسان در این هفته بودند و هر کدام فقط ۰٫۸ درصد رشد داشتند.
قیمت سکه امامی در پایان هفته قبل ۱۱ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان بود، در این هفته ۹۳ هزار تومان به قیمت آن اضافه کرد اما در مجموع نتوانست به رشد بالایی برسد.
در پایان هفته جاری، قیمت سکه امامی روی نرخ ۱۱ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان به کار خود پایان داد.
دلار
شاخص بازار ارز نیز در این هفته ۲۴۲ تومان افزایش قیمت داشت.
طبق نرخ‌های اعلامی صرافی ملی در هر روز، در روز ۳۰ مهر یعنی پایان هفته گذشته، هر دلار آمریکا ۲۷ هزار و ۴۲۵ تومان بود. اما در طول این هفته دلار با ۰٫۸ درصد رشد قیمت، به ارزش ۲۷ هزار و ۶۵۷ تومان رسید.
بورس
بورس تنها بازاری بود که در این هفته سهامداران خود را متضرر کرد.
طبق داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار شاخص کل بازار سرمایه در این هفته ۹۳ هزار واحد افت کرد. شاخص کل در پایان هفته قبل روی سطح یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی قرار داشت.
شاخص کل بورس در این هفته با افت سه درصدی با ایستادن روی سطح یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی به کار خود پایان داد.
سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت هفته آخر مهر ماه به ۱۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان رسید و در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته هم به ۱۱ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان رسید. در مجموع ۰٫۳ درصد افت را سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت هفته گذشته داشته است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3979