printlogo


نماد مورد اعتماد؛
ثبات در پرتفوی «میدکو»
ثبات در پرتفوی «میدکو»
کد خبر: 3999
شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در مهرامسال پرتفوی خود را ثابت نگه داشت. بر اساس این گزارش،میدکو که سهام شرکت‌های غیر بورسی را در پرتفوی خود دارد در طول نخستین ماه پاییز هیچ تغییری در پرتفوی خود ایجاد نکرد.
بر همین اساس ارزش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت روی سهام ۱۲ شرکت در پایان مهرماه حدود ۶۳‌هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال بود.
حوزه فعالیتی میدکو، سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر و همچنین سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی است که موضوع فعالیت آنها اکتشاف و انجام تحقیقات زمین‌شناسی متالورژی، استخراج و بهره‌برداری از معادن، تولید فرآورده‌های مواد معدنی و... است. این شرکت با ۵/ ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زمینه ۳۵ پروژه و ۳۵هزار میلیارد تومان، رتبه سوم بزرگ‌ترین واحدهای تولید کنسانتره سنگ‌آهن در ایران را داراست و به همین دلیل  از جایگاه تثبیت‌ شده‌ای در بازار سهام برخوردار است.
البته این شرکت نیز به تبعیت از  شرایط کلی بازار سرمایه طی یک سال اخیر فراز و‌ نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و در مقاطعی دچار نوسانات ارزش سهام شده است اما با توجه به اعتباری که دارد و با عملکرد مثبت همچنان اعتماد سهامداران را جلب کرده و ثبات و رشد سودآوری را شاهد خواهد بود.
این شرکت طی سال ۹۹ در مجموع بالغ بر ۸۹ میلیون تن عملیات معدنی انجام داده که از این میزان بیش از ۹ میلیون تن به استخراج ماده معدنی اختصاص دارد. بنابراین گزارش میدکو در سال گذشته در مجموع ۱۴ میلیون و ۴۰۸‌هزار و ۷۴۷ تن محصول تولید و همچنین ۴میلیون و ۴۱۵‌هزار و ۶۱۱ تن محصول فروخته که از این میزان ۴ میلیون و ۱۰۴‌هزار و ۹۶۳ تن داخل و ۳۱۰‌هزار و ۶۴۸ تن فروش صادراتی است.
شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) که در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده در حال حاضر از شرکت‌های حاضر در بازار سهام تهران است. این شرکت در تاریخ ۲۲ تیر امسال با نماد «میدکو» به بورس تهران منتقل و گشایش نماد شد. نماد معاملاتی این شرکت برای اولین‌بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته ‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش فلزات اساسی، گروه و طبقه تولید آهن و فولاد پایه در نماد «میدکو» به عنوان پانصد و نودمین شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران در فهرست نرخ‌های بازار دوم و با انتقال سهام شرکت مذکور از بازار فرابورس ایران به شرکت بورس اوراق بهادار تهران، آماده انجام معامله شد. بر اساس تصمیمات مجمع عمومی عادی سالانه میدکو در پایان اسفند ۹۹ افزایش سرمایه شرکت از ۴۵‌هزار و ۲۰۰ میلیون ریال به ۶۰‌ هزار میلیارد ریال تصویب شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/3999