printlogo


نایب رئیس اتاق کرمان تشریح کرد
چالش تفاوت نرخ ارز برای صادرکنندگان
چالش تفاوت نرخ ارز برای صادرکنندگان
کد خبر: 4019
نایب رئیس اتاق کرمان گفت: اختلاف ایجاد شده بین نرخ ارز نیمایی با نرخ ارز در بازار مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان به ویژه در خصوص رفع تعهد ارزی ایجاد کرده است.
جلیل کاربخش، در کارگاه آموزشی رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان استان افزود: سابقه تعهدات ارزی به سال ۹۷ و تصمیم شورای عالی سران باز می‌گردد، اما به دلیل تشدید تحریم ها و تفاوت نرخ ارز نیمایی با نرخ بازار به ویژه از بهمن ماه سال ۹۹ مشکلات زیادی برای صادرکنندگان ایجاد شده به طوری که برخی از صادرکنندگان نتوانسته اند نسبت به رفع تعهدات خود در موعد مقرر اقدام کنند.
نایب رئیس کمیسیون کار، مالیات و تامین اجتماعی اتاق ایران، در ادامه بیان کرد: برای حل این مشکل جلسات متعددی تشکیل شده و سازمان توسعه تجارت نیز همواره پیگیر حل این مسئله است. وی اظهار کرد: پیشنهاداتی از سوی کارگروه اقدام ارزی استان مطرح شده که در سطح کشور نیز مطرح شد و امیدواریم در جلسه آینده سران قوا منتج به تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات صادرکنندگان شود.
 در ادامه این کارگاه آموزشی که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد، ناهید دشتدار، معاون دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت به بیان دستورالعمل جدید بازگرداندن ارز حاصل از صادرات برای سال 1400 و بدهکاران ارزی سال های قبل و مباحث مالیاتی مرتبط با صادرات پرداخت. همچنین دکتر قمری دبیر کمیته اقدام ارزی و مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی و منوچهر اسدی مدیرکل سابق امور مالیاتی شمال استان تهران نیز به بیان نکاتی در رابطه با رفع تعهدات ارزی پرداختند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4019