printlogo


نقش‌آفرینی موثر یک بنگاه اقتصادی در تحولات فرهنگی و هنری؛
«گل گهر» همراه توسعه فرهنگی استان کرمان
«گل گهر» همراه توسعه فرهنگی استان کرمان
کد خبر: 4023
توسعه همه جانبه از سوی بنگاه های اقتصادی می تواند به رشد فرهنگی و اجتماعی مردمان منطقه بینجامد، بدون شک توجه به سطح کیفی مردم منطقه از سوی مدیران صنعتی منجر به حل مشکلات موجود و کاهش مهاجرت و افزایش اشتغالزایی شود.
حال شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در مسیری قدم برداشته است که نتیجه آن می تواند توسعه همه جانبه در استان و منطقه ای را در پی داشته باشد .
رویکرد بنگاه های اقتصادی نسبت به مسئولیت های اجتماعی در سال های اخیر با تغییرات بسیاری همراه شده است.
درواقع مجموعه های بزرگ اقتصادی همچون شرکت معدنی و صنعتی گل گهر حضور پررنگ در حوزه فرهنگی اجتماعی منطقه را جزو اولویت هایی قرار داده اند که برای توسعه هرچه بیشتر ضروری است.
امروز مدیران بنگاه های اقتصادی به این تفکر دست یافته اند که بدون توسعه اجتماعی و فرهنگی، توسعه اقتصادی به آسانی ایجاد نخواهد شد.
مهندس ایمان عتیقی مدیرعامل جوان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که نزدیک به یکسال است سکان هدایت این مجموعه را در اختیار گرفته، بر توسعه فعالیت های مرتبط با حوزه مسئولیت های اجتماعی تاکید بسیار دارد.
در واقع مدیریت مجموعه گل گهر به این باور رسیده است که برای رسیدن به توسعه فرامنطقه ای و حضور پررنگ در زنجیره ارزش باید توسعه را با چاشنی توسعه فرهنگی و اجتماعی از منطقه خود آغاز کند.
چنین نگاهی می تواند استان کرمان و منطقه را با توسعه ای برنامه ریزی شده همراه کند، اقدامی که در اولین گام منجر به کاهش مهاجرت به شهر بزرگ، اشتغالزایی و… خواهد شد که دستاورد آن آرامش و امنیت برای منطقه باشد.
 از سویی دیگر این برنامه ریزی منطقه ای که گل گهر در آن قرار دارد را به قطب اقتصادی با رشد فرهنگی متناسب همراه می کند.
اما سوال این است که رویکرد اصلی گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی چیست و به دنبال چه نوع تاثیر گذاری در استان کرمان است؟
با نگاهی به برنامه های اخیر برگزار شده از سوی گل گهر روشن است که ارتقای فرهنگی در اولویت برنامه های مسئولیت های اجتماعی این مجموعه قرار گرفته است. هرچند حضور گل گهر در ابر پروژه ملی انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران نشان از آن دارد که ارتقای سطح کیفی زندگی مردم برای این مجموعه حائز اهمیت است اما در ادامه برنامه ریزی ها در حوزه مسئولیت های اجتماعی پس از حضور در عرصه ورزشی، این بار توسعه فرهنگی نقطه هدف گل گهر تعیین شده است.
برگزاری و همراهی شرکت گل‌گهر با رویدادهای فرهنگی و هنری در استان کرمان و شهرستان سیرجان می تواند زندگی مردم را با تحولات اساسی همراه سازد.
تمرکز اصلی گل گهر در ماه های اخیر در حوزه مسئولیت های اجتماعی بیشتر بر حوزه های هنری در استان کرمان و منطقه نیز بوده است. از آن جمله می‌توان اشاره کرد به حضور همراهی گل گهر در رویدادهای فرهنگی و هنری استان کرمان، رویدادهایی که برخی شاید مرکزیت منطقه سیرجان را داشته باشد اما اغلب رویدادهای فرهنگی در سطح کشوری و استانی است؛ برگزاری سمپوزیوم مجسه‌سازی، نمایشگاه بزرگ کتاب، تجلیل از هنرمندان استانی و شهرستانی، حضور صاحب نظران برجسته هنری و فرهنگی کشوری در استان کرمان و منطقه، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های رسانه‌ای و هنری در سطح کشور به میزبانی منطقه همچون جشنواره سردار دلها، جشنواره پویش پایداری، جشنواره داستان آهن، جشنواره صدا و صحنه آوانا و...
ارزش نهادن به هنر از سوی شرکت گل گهر می تواند مردم استان و منطقه را به فعالیت هرچه بیشتر در این بخش ترغیب کند که نتیجه مثبت آن قابل حدس است. بدون شک در آینده ای نه چندان دور طبق برنامه ریزی های صورت گرفته علاوه بر آن که گل گهر می تواند به قطب اقتصادی در حوزه آهن و فولاد تبدیل شود می تواند زمینه ساز رشد افراد توانمندی در حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی شود.
 البته تحقق چنین برنامه ای نیازمند توسعه این مسیر توسط مدیران مجموعه خواهد بود و نگاه مدیران نیز به حوزه مسئولیت های اجتماعی باید دغدغه مند باشد تا بتوانند با حل مشکلات و ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم آن ناحیه توسعه ای چند جانبه را  پیش ببرند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4023