printlogo


دبیرکل اتاق کرمان خبر داد
ارایه مشاوره تخصصی به بانوان کارآفرین
ارایه مشاوره تخصصی به بانوان کارآفرین
کد خبر: 4055
دبیرکل اتاق کرمان گفت: مشاوره تخصصی رایگان در حوزه‌های مختلف مرتبط با مسائل اقتصادی از جمله بیمه، بانک، مالیات، کسب و کار، توسعه بازار، صادرات و ... به بانوان کارآفرین استان توسط اتاق کرمان ارائه می شود.
حسن امیری، در نشست بانوان کارآفرین کرمان با بیان اینکه کارآفرینی جنسیت و حد و مرز ندارد و زنان توانسته اند در این حوزه موثر عمل کنند، افزود: اینگونه زنان هم کارآفرین پرورش می‌دهند و هم کارآفرینان خلاق و برتری هستند. وی ادامه داد: بانوان ما حرف های بسیاری برای گفتن دارند که اتاق کرمان با پیگیری جدی از بانوان کارآفرین، در حد توان خود زمینه کار و بهبود محیط کسب و کار را برای آنها فراهم خواهم کرد.
امیری، به ارائه تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی توسط بانک رسالت اشاره و بیان کرد: قرار بود ۱۲ هزار نفر با ارائه تسهیلات خود اشتغالی شاغل شوند که در مرحله اول این طرح، ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند که تاکنون به حدود ۵ هزار نفر تسهیلات داده شده و مابقی آنها منوط به تأمین منابع مالی بانک رسالت است.  دبیر کل اتاق کرمان اظهار کرد: اتاق کرمان از سال گذشته با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان آموزش مشاغل خانگی را آغاز کرده و در بخش ها و شهرستان های مختلف استان از جمله کهنوج، عنبرآباد، ریگان، نرماشیر، کرمان و رفسنجان اجرا شده و ادامه دارد.
در ادامه این نشست مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان، به ظرفیت اتاق بازرگانی کرمان برای رفع مسائل و مشکلات زنان کارآفرین و صنعتگر برای عرضه محصول و صادرات اشاره و تصریح کرد: متاسفانه آن طور که باید به مسائل بانوان در استان توجه نشده و باید در شرایط کنونی بحران اقتصادی و کرونا کارگروه ویژه بانوان در زمینه رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی بانوان در استان تشکیل شود. فاطمه السادات حسینی افزود: بانوان در کنار مسئولیت‌های مادری و همسری خود وارد میدان فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند و به خوبی ارزش افزوده ایجاد می کنند و باید حمایت های جدی از آنها انجام شود.
وی ادامه داد: بسیاری مواقع قوانین مانع و مزاحم مسیر فعالیت و رشد بانوان را متوقف کرده و آمارها نشان می‌دهند بانوانی که از دولت کمک نگرفته اند و مستقل کار کرده‌اند، موفق بوده اند. حسینی بیان کرد: حوزه صنایع غذایی ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی بانوان به ویژه در مشاغل خانگی و کوچک دارد که در همین رابطه به دنبال ایجاد اتحادیه مشاغل خانگی ویژه بانوان هستیم.  مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان با اشاره به اینکه حمایت از فعالیت های اقتصادی بانوان اشتغال بیشتری در جامعه ایجاد می کند، گفت: این حمایت‌ها می‌تواند شامل تسهیلات و اعتبارات ویژه فعالیت های بانوان، هم افزایی و تعامل با سایر دستگاهها، اعتماد و اعتبار دادن به آنها، تجمیع مشاغل بانوان، ارائه آموزش های آنلاین و ... باشد.
وی شرکت بانوان فعال در نمایشگاه‌های مرزی، ملی، منطقه‌ای و استانی را برای حمایت از اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۱ از جمله برنامه‌های وزارت متبوع عنوان کرد و افزود: همچنین راه اندازی مکانی دائمی برای عرضه محصولات بانوان با هدف داشتن خانواده ای بانشاط مورد تاکید قرار دارد. حسینی، با بیان اینکه در حال تدوین دانشنامه زنان فرهیخته کشور هستیم، گفت: مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از یکدیگر جدا نیستند و بانوان و کارآفرین ها نشان دادند که زنان موفق در زندگی شخصی، همسرداری و فرزندپروری هستند.
گفتنی است در این نشست جمعی از بانوان کارآفرین کرمان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4055