printlogo


مدیرعامل بورس‌کالای ایران مطرح کرد
آمادگی برای میزبانی کل محصولات زنجیره فولاد
آمادگی برای میزبانی کل محصولات زنجیره فولاد
کد خبر: 4066
مدیرعامل بورس‌کالای ایران با اشاره به ثبت رکوردهای معاملاتی بورس‌کالا در سال ۱۴۰۰، ورود کل محصولات زنجیره فولاد و توسعه ابزارهای مالی همچون گواهی سپرده کالایی، قراردادهای آتی و قراردادهای بلندمدت را از جمله برنامه‌های در دست اجرای این بورس اعلام کرد.
ثبت رکوردهای جدید معاملاتی در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل بورس کالای ایران، در تحلیل وضعیت این روزهای بورس‌کالا اظهار کرد: بورس‌کالای ایران در سال ۱۴۰۰ چه در مورد حجم و چه در مورد ارزش معاملات، به رکوردهای بی‌‌‌نظیری دست پیدا کرده است. در مورد حجم، محصولاتی که در بورس کالای ایران از ابتدای سال تاکنون معامله شده، حدود ۴۹میلیون تن بوده است. سلطانی‌‌‌نژاد افزود: ارزش معاملات هم به رقم ۵۰۰‌هزار میلیارد تومان نزدیک شده که در نوع خود بی‌‌‌سابقه بوده و این درحالی است که سال گذشته حجم معاملات در کل سال حدود ۳۳میلیون تن به ارزش ۳۵۰‌هزار میلیارد تومان بوده است. وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد که اقبال به بورس‌کالا افزایش پیدا کرده و با ورود محصولاتی مثل سیمان و محصولاتی که بالادست زنجیره فولاد هستند، روند تامین مواد اولیه تولید از طریق بورس‌کالا به شیوه‌ای مطلوب انجام می‌شود.
  عرضه کل زنجیره فولاد در بورس‌کالا
مدیرعامل بورس کالای ایران، درخصوص برنامه‌‌‌های توسعه فعالیت این مجموعه گفت: درصدد هستیم که به‌تدریج کل زنجیره فولاد را که دغدغه مجلس شورای اسلامی هم هست، به بورس‌کالا وارد کنیم و معاملات کل زنجیره فولاد در این بازار انجام شود. وی افزود: در حوزه کیفی هم سراغ ابزارهای جدید در بورس‌کالا رفتیم. هم گواهی سپرده کالایی را در محصولات مختلف توسعه خواهیم داد و هم برای استفاده از ابزار قرارداد آتی و قراردادهای بلندمدت که اطمینان از تامین مواد اولیه به وجود می‌‌‌آورند، اقدام خواهیم کرد. به گزارش تسنیم،سلطانی‌‌‌نژاد بیان کرد: ظرف چند روز اخیر قرارداد آتی کاتد مس و گواهی سپرده میلگرد هم در بورس کالای ایران راه‌‌‌اندازی شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4066