printlogo


با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری؛
وسعت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزایش یافت
وسعت منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزایش یافت
کد خبر: 4075
وسعت منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان در نتیجه همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اضافه شدن ۵۰۰ هکتار، به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافت.
در جلسه ای با حضور کارشناس دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مسئولان اداره کل منابع طبیعی استان کرمان در رفسنجان، خبر افزایش ۵۰۰ هکتار عرصه به این منطقه ویژه اقتصادی اعلام شد.
کارشناس دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها در این جلسه بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در بیرون از محدوده شهر قرار دارد و پرداختن به ایجاد فضای سبز در این منطقه با کمک منابع طبیعی در جلوگیری از مشکلات ناشی از گرد و غبار و ریزگردها موثر است که باید در مناطق مشابه کشور به عنوان فرهنگ ترویج یابد.
رضا اخوان آمادگی سازمان جنگل ها را برای همکاری با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با هدف رسیدن به اهداف حوزه بیابان زدایی اعلام و بیان کرد: محدوده منطقه ویژه اقتصادی را برای اجرای طرح های بیابان زدایی مشخص و طرحی تهیه و تدوین کنید تا در کمیته های فنی اداره منابع طبیعی شهرستان و استان مطرح شود.
وی ادامه داد: این طرح پس از بازنگری در شهرستان و استان کرمان به دفتر امور بیابان کشور ارسال شود که کارهای آن برای به نتیجه رسیدن انجام خواهد شد.روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم در این نشست بیان کرد:  بحث بیابان زدایی یکی از فعالیت های ما در منطقه است.
وی گفت: در  ۵۰۰ هکتار جدیدی که به منطقه ویژه اقتصادی واگذار شد علاوه بر سرمایه گذاری و اشتغالزایی، رونق گردشگری را هم در دستور کار قرار خواهیم‌ داد.بهرامشاهی افزود: طرح جامع فضای سبز منطقه طراحی و تدوین شده اما ناکافی است و فضای سبز بیشتری باید ایجاد شود. وی تصریح کرد: محور گردشگری از منطقه ویژه اقتصادی به سمت دره راگه که از جاذبه های طبیعی و منحصر به فرد کشور به شمار می رود خواهد بود که در جذب گردشگر هم موثر است.
جلالحسن شاهی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رفسنجان هم گفت: براساس تفاهم نامه همکاری ۱۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در اطراف منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان در حال نهالکاری است.وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ هکتار از ۱۰ هزا هکتار را سال گذشته شروع به نهالکاری کردیم و در  مرحله پایانی است افزود: همچنین  ۲۰۰ هکتار پروژه نهالکاری در منطقه ویژه اقتصادی شروع خواهد شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4075