printlogo


با حضور معاون وزیر علوم، برگزار شد؛
معارفه رییس جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان
معارفه رییس جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان
کد خبر: 4089
آیین تکریم دکتر محمدعلی طاهر رئیس سابق دانشگاه و معارفه دکتر حسین اکبری‌فرد سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور معاون وزیر علوم و مدیران ارشد استانی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
دکترهاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: مرحوم افضلی پور فردی خیّر و نیک اندیش بود که بنیان دانشگاه شهید باهنر را در کرمان گذاشت.
وی افزود: روند رشد جمعیتی تحصیلات تکمیلی به شدت افزایش یافته و حدود 30 درصد از دانشجویان کشور، دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند که اینها نیازهایی دارند و یکی از آنها خوابگاه‌های متاهلی است که در این زمینه وضعیت خوبی نداریم.
داداش‌پور تصریح کرد: دانشگاه‌های برتر دنیا عمده رشد خود را مدیون افراد و نهادهای خیّر و نیک اندیش هستند و مردم جامعه سرمایه گذاری کرده‌اند و اگر قرار است دانشگاهی رشد یافته و به سمت اثرگذاری در جامعه برود جز با کمک افراد نیک اندیش میسر نمی‌شود.
وی از خدمات دکترمحمدعلی طاهر رئیس سابق دانشگاه شهید باهنرکرمان تقدیر و برای دکتر حسین اکبری‌فرد آرزوی موفقیت کرد.
دکترحسین اکبری فرد رییس جدید دانشگاه شهید باهنر کرمان هم در این آیین، اظهار کرد: امیدوارم بتوانم جایگاه دانشگاه را با کار تیمی و ظرفیت‌های زیادی که وجود دارد، ارتقاء داد.
وی افزود: برنامه جامع در همه حوزه‌ها تدوین شده و معتقدیم با برنامه می‌شود شاخص‌ها را شناخت، ارزیابی کرد و آن را ارتقاء داد.
اکبری فرد تصریح کرد: بحث دیپلماسی علمی و جذب دانشجویان‌های خارجی از کشور‌های حوزه مقاومت را دنبال خواهیم کرد که ظرفیت خیلی خوبی خواهد بود.
سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: دانشگاه رسالت مرجعیت علمی کشور، کادرسازی و کمک به رفع نیا‌زهای جامعه را دارد که باید به ویژه در حوزه سوم کار کرد و باید امیدبخشی تقویت شود.
وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با مدیریت جهادی برگرفته از مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اهداف در نظر گرفته شده در دانشگاه را محقق کنیم

حجت الاسلام علی اصغر حمزه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان جزو 10 دانشگاه برتر ایران قرار دارد و کرمان شهرحاج قاسم سلیمانی پایتخت مقاومت جهان اسلام است و انتظار حضور وزیر علوم را در کرمان داریم.
وی افزود: مطالبه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از وزارت علوم و روسای دانشگاه‌ها این است سند دانشگاه اسلامی را مورد توجه جدی قرار بدهند زیرا از این سند غفلت شده است.
حمزه تصریح کرد: طبق بررسی که صورت گرفته، در بسیاری از دانشگاه‌ها بسیاری از استادان حتی یک بار این سند را مطالعه نکرده‌اند. سندی که صدها ساعت کار کارشناسی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و مدیریتی روی آن انجام شده اما این سند آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و اجرایی نشده در حالی که در واقع می‌توان نام آن را سند تحول در نظام آموزش عالی گذاشت.
وی با اشاره به اینکه دکتر محمدعلی طاهر رئیس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه را ارتقاء داد، از زحماتشان قدردانی و برای دکتر اکبری فرد سرپرست جدید دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: جنس دنیا جنس تغییر و تحول است و عالم ماده عالم ماندگاری نیست و هر مسئولیت و منصبی در این دنیا همانطور که معارفه دارد و منصبی را تحویل می‌گیریم، حتما باید روزی منصب را تحویل بدهیم.
وی افزود: مهم این است چه تحویل گرفته و چه تحویل می‌دهیم و در دورانی که مسئولیت داریم و مدیریت می‌کنیم، در پیشگاه خداوند چه حرفی برای گفتن داریم و چقدر می‌توانیم از مسئولیتمان دفاع کنیم و بعد در مقابل مردم که ولی نعمت ما هستند، چگونه هستیم و مردم چه نظری دارند؟
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: مسئولیت‌ها چه طولانی و یا کوتاه مدت باید تحویل داده شود.
امام جمعه کرمان بیان کرد: کسانی که در دانشگاه‌ها مسئولیت می‌پذیرند، دلسوز و خواستار موفقیت همه هستند چرا که خودشان عضوی از دانشگاه هستند و در حرکت مومنانه سعی خود را برای موفقیت مسئولان جدید گذاشته‌اند.
وی با تقدیر از تلاش‌های دکتر محمدعلی طاهر رئیس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: دکتر حسین اکبری فرد از جنس انقلاب، بسیج و دارای علم و دانش است و امیدواریم در این حرکت مومنانه در دانشگاه بدرخشند و جایگاه دانشگاه را ارتقاء بدهد.
دکترمحمدعلی طاهر رئیس سابق دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان بزرگ‌ترین دانشگاه جنوب‌شرق ایران و میراث معنوی مرحوم افضلی‌پور و میزبان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.
وی افزود: در راستای شفافیت عملکرد، برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه، در سال‌های اخیر گزارش عملکرد دانشگاه سالیانه منتشر شده است.
دکتر طاهر با اشاره به بخشی از عملکرد دانشگاه از سال 96 تاکنون تصریح کرد: سند جامع راهبردی دانشگاه با محوریت دانشگاه کارآفرین تدوین شده و در این زمینه بیش از 40 آیین‌نامه و شیوه نامه در حوزه‌های مختلف دانشگاه تدوین و اجرا شد.
وی بیان کرد: اجرای موفق آموزش الکترونیک، تدوین و تصویب آیین‌نامه دستیار آموزشی، ظرفیت سازی الکترونیکی کردن حداکثر خدمات آموزشی، بازنگری سرفصل دروه‌های کارشناسی در اغلب رشته‌های دانشگاهی، تدوین آیین‌نامه پذیرش دانشجویان غیرایرانی، راه اندازی سامانه نشریات دانشگاه، راه اندازی فاز اول کتابخانه دیجیتال، افزایش درآمدهای پژوهشی و ... بخشی از عملکرد دانشگاه شهید باهنر کرمان از سال 96 تاکنون بوده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان ، رئیس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه شهید باهنر در بین 10 دانشگاه برتر کشورمان قرار گرفته و این افتخارات با همفکری مجموعه هیأت رئیسه و همکاران به دست آمده و ارتقائ دانشگاه دغدغه مدیران بوده است.
در این مراسم از خدمات دکترمحمدعلی طاهر رئیس سابق دانشگاه شهید باهنر کرمان تقدیر و دکتر حسین اکبری‌فرد به عنوان سرپرست دانشگاه معرفی شد.

 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4089