printlogo


افت همه بازارها؛
بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند۱۴۰۰
بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند۱۴۰۰
کد خبر: 4108
بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که همه بازارها با افت همراه بودند و طلا بیشترین کاهش قیمت را داشت.
در هفته گذشته همه بازارهای مالی با افت مواجه شدند. بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند ۱۴۰۰، به تفکیک چگونه بود؟
قیمت دلار
قیمت دلار در هفته جاری، ۰،۴۰ درصد افت داشت. صرافی ملی روز پنجشنبه، پنجم اسفند، نرخ فروش دلار را ۲۴ هزار و ۶۶۱ تومان اعلام کرد.
این در حالی است که این رقم در روز گذشته، ۱۲ اسفند، ۲۴ هزار و ۵۶۱ تومان ثبت شد.
قیمت دلار در بازار آزاد در هفته دوم اسفند، عمدتا در کانال ۲۶ هزار تومان نوسان داشت. روز سه‌شنبه، ۱۰ اسفند دلار فردایی در مقاطعی از روز وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد اما پایدار نبود. در ساعات پایانی روز گذشته، قیمت دلار تحت تاثیر اخبار برجامی کاهشی بود و به ۲۶ هزار تومان نیز رسید.
قیمت طلا
بازدهی بازار طلا نیز در هفته دوم اسفند ۱۴۰۰، با ۲،۶۰ درصد افت همراه بود که بیشترین بازدهی منفی در میان بازارهاست.
قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۵ اسفند، یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۲۲۸ تومان بود. در حالی که بازار در روز گذشته تا ساعت ۱۸، به قیمت یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۱۸۷تومان رسید.
قیمت اونس در روزهای پایانی هفته نخست اسفند، تحت تاثیر تحریم‌های روسیه و قطع دسترسی بانک‌های این کشور به سوئیفت افزایشی شد. در هفته گذشته نیز نوساناتی در این بازار وجود داشت و در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است.
قیمت سکه
خریداران بازار سکه نیز در هفته دوم اسفند، کاهش قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، افت قیمت برای سکه طرح جدید، ۱٫۸۸ درصد بود.
قیمت سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد، اما در روز پایانی این هفته به ۱۱ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان رسید.
قیمت طلا و سکه هر دو در هفته گذشته کانال بالاتر را از دست دادند و تحت تاثیر نوسانات قیمت دلار، به کانال ۱٫۱۰۰ و ۱۱ میلیون تومانی وارد شدند.
بورس
در وجه دیگری از بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس نیز اندکی افت کرد. بورس، هفته گذشته را در سطح یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۳۷ واحدی به پایان رساند.
این در حالی است که شاخص کل بورس روز چهارشنبه، ۱۲ اسفند به حدود یک‌میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. این ارقام به معنای افت ۰،۵۵ درصدی شاخص کل است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4108