printlogo


سرپرست دانشگاه، خبر داد
راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شهید باهنر
راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شهید باهنر
کد خبر: 4139
سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان از تأسیس دو نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در این دانشگاه خبر داد.
حسین اکبری فرد گفت: این نیروگاه‌ها در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در پردیزه افضلی پور دانشگاه با همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی راه‌اندازی می‌شود.
سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: مطابق مفاد قرارداد سرمایه گذاری، ساخت، بهره برداری و انتقال، سرمایه گذار توافق نموده است که نیروگاه ۱۴ مگاواتی خورشیدی را مطابق با استاندارد و مشخصات روز دنیا در دانشگاه اجرا نماید.
وی افزود: بخشی از نیروگاه خورشیدی به پژوهشکده انرژی و محیط زیست دانشگاه به‌منظور فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی اختصاص خواهد یافت و با رعایت پروتکل‌های حفاظتی، دسترسی به سیستم داده‌های نیروگاه جهت استفاده‌های تحقیقاتی-آموزشی استادان و دانشجویان در قسمتی از نیروگاه که بدین منظور طراحی و تفکیک شده است، فراهم خواهد گردید. در این راستا حداقل ۰.۴ مگاوات از ظرفیت نیروگاه توسط سرمایه‌گذار با استفاده از فناوری‌های مختلف پنل و اینورتر به صورت‌های مختلف ثابت، مجهز به ردیاب خورشیدی تک محوره و دو محوره و همچنین فناوری‌های مختلف پنل و از نشان‌های تجاری متنوع به‌منظور مقایسه عملکرد و تست میدانی احداث خواهد گردید.
این تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و شرکت باد مهر توان گستر و نماینده سرمایه‌گذار ایتالیایی امضا شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4139