printlogo


مدیر زراعت جهادکشاورزی جنوب، خبر داد
تولید بیش از ۱۲۰۰ تن کلزا در جنوب کرمان
تولید بیش از ۱۲۰۰ تن کلزا در جنوب کرمان
کد خبر: 4143
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از برداشت کلزا در این منطقه خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان کشاورزی یکهزار و ۲۵۰ تن محصول کلزا در جنوب کرمان تولید می شود.
فرامرز رستگاری، سطح زیر کشت کلزا را در منطقه جنوب کرمان  ۵۰۴ هکتار اعلام کرد و افزود: عملیات برداشت کلزا در این منطقه از نیمه اول فروردین آغاز می شود و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: برداشت محصول کلزا در شهرستان های قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب آغاز شده است.
وی تصریح کرد: توسعه کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خوداتکایی در تولید محصولات استراتژیک و راهبردی در سال زراعی ۴۰۱-۱۴۰۰ در جنوب کرمان برنامه ریزی شد.
مدیر زراعت سازمان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: نوع بذرهای کشت شده کلزا را در این منطقه از نوع هایولا-۵۰ به میزان ۲ هزار و ۱۵۵ کیلو گرم و دلگان به میزان یکهزار و ۱۱۵ کیلوگرم است.
وی افزود: توسعه کشت و تولید محصول استراتژیک کلزا با تأکید بر ارتقا بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح در دستور کار قرار گرفته است.
وی از اجرای عملیات به زراعی محصول کلزا در سطح ۳۶ درصد سطح کشت منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: با تلاش کشاورزان در بهبود عملیات به زراعی از جمله مکانیزاسیون کاشت، کنترل امراض و آفات، تغذیه مناسب آبیاری مطلوب و توسعه آبیاری تحت فشار نوار تیپ، وضعیت کمی و کیفیت مزارع نسبت به سنوات گذشته مطلوب تر ارزیابی شده است.
رستگاری بر ثبت سامانه پهنه بندی و اخذ معرفی نامه نسبت به تحویل محصول به مراکز خرید تاکید کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4143