printlogo


معاون عمرانی استاندار کرمان تشریح کرد
اولویت‌های عمرانی استان در سال 1401
 اولویت‌های عمرانی استان در سال 1401
کد خبر: 4146
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان اهم برنامه‌های این معاونت در زیرمجموعه چهار اداره کل فنی، شهری، روستایی و بحران را طی سال جاری تشریح کرد.
سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با تشریح اهم برنامه‌های معاونت عمرانی استانداری در سال جاری در زیرمجموعه چهار اداره کل فنی، شهری، روستایی و بحران عنوان کرد: مهمترین کاری که امسال برنامه ریزی کردیم، تسهیل امور برای عملیاتی شدن شعار دولت در طرح نهضت ملی مسکن است.
وی افزود: تامین زمین دغدغه اصلی است که بخش عمده آن انجام گرفته، ایجاد شهرک های جدید نیز در برنامه دیده و هماهنگی های آن انجام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان ابراز داشت: در حوزه زیرساخت‌ها، بزرگترین چالش ما در تامین آب است که از طرح انتقال خط خلیج فارس به شهرهای شمالی در برنامه کاری پیگیری می‌شود و امیدواریم امسال اجرایی گردد.
آیت اللهی موسوی تسهیل امور بین دستگاه ها و شهرداری ها و دهیاری را دیگر وظیفه معاونت عمرانی استانداری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر اکثر دهیاری ها و شهرداری ها، عمده ترین کاری که امسال باید انجام شود، دوره های آموزشی است تا با قواعد و دستور العمل ها آشنا شوند و امور محموله را به خوبی انجام دهند.
معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: ۴۵ کارگروه، کمیسیون و شورا در حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری عهده دار وظیفه هستیم.
وی همچنین از برنامه ریزی برای پوشش نقاط حادثه خیز جاده ای و شهری استان به منظور کاهش تلفات استان خبر داد و گفت: کرمان سه سال متوالی در آمار فوتی های تصادفات نزولی بود و امیدواریم با اقدامات برنامه ریزی شده، امسال هم شاهد کاهش موارد باشیم. آیت اللهی موسوی، تدوین طرح های هادی، تفصیلی و جامع شهرها و روستاها، رسیدگی به شکایات دستگاه ها و شهروندان از شهرداری ها و دهیاری ها در کارگروه حقوقی از دیگر وظایف زیرمجموعه معاونت عمرانی استانداری عنوان کرد.
وی بیان داشت: با ماموریت شورای تامین استان، ساماندهی گلزار شهدای کرمان به حوزه معاونت عمرانی استانداری سپرده شده که فاز اول آن شامل مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و اطراف آن مصوب شده و عملیات اجرایی مرمت و بهبود آن به زودی آغاز میشود‌.
وی از اجرای طرح سیلبند جیرفت به طول ۱۵۰ کیلومتر نیز نام برد و گفت: با اجرای فازهای یک و دو آن، مناطق شهری و روستایی که همیشه درگیر سیل هستند در امان میمانند.
ضمن اینکه عملیات لایروبی و مطالعات رودخانه ها نیز در برنامه است. آیت اللهی موسوی اظهار داشت: در بخش گردشگری با توجه به بازخوردی که از سفرهای نوروزی امسال گرفتیم، بهبود‌بخشی به تاسیسات بهداشتی و بین راهی مدنظر است.
معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: طرح روستای نمونه گردشگری مذهبی در ' قنات ملک' زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امسال کلنگ زنی می شود ضمن آنکه زائرسرای خوزستان نیز برای تسهیل حضور شهروندان در راهپیمایی اربعین و راهیان نور نیز امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی از ماموریت معاونت عمرانی برای تکمیل مصلی کرمان نیز خبر داد و افزود: به دستور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، تکمیل بخش نیمه تمام مصلی کرمان علی (ع) کرمان در دستور کار معاونت عمرانی قرار گرفت و امسال  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان همچنین از بهره برداری ساختمان جدید استانداری در سال جاری خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های معاونت عمرانی، مدیریت در زمان پیک حمل بار محصولات است که الان وضعیت مناسب است و مشکلی وجود ندارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4146