printlogo


دادستان کرمان خبر داد
رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مفاسد اقتصادی
رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مفاسد اقتصادی
کد خبر: 4152
جلسه ویژه اجرای طرح سند تحول قضایی با حضور بازپرسان مجتمع مبارزه با جرایم اقتصادی کرمان با موضوع رسیدگی خارج از نوبت به پرونده مفاسد اقتصادی با حضور دادستان مرکز این استان برگزار شد.
دادخدا سالاری دادستان مرکز استان در این جلسه اظهارداشت: رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اداری از اولویت های دستگاه قضایی در سال جاری است.
وی بیان کرد: در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه و مفاد جلسه ویژه معاون اول دستگاه قضا مبنی بر لزوم کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها، باید بازپرسان رسیدگی کننده به پرونده های مفاسد اقتصادی به نحوی اقدام کنند که جنبه بازدارندگی مجازات ها به بهترین شکل ممکن حفظ شود.
دادستان کرمان اظهارداشت: بازپرسان باید با دقت نسبت به جمع آوری ادله اقدام و در اسرع وقت اتخاذ تصمیم کنند؛ همچنین بر ضابطان در نحوه جمع آوری ادله نظارت داشته و پیگیر نظر کارشناسی باشند.
سالاری گفت: انتظار اصلی مردم تسریع در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی به عنوان بزرگترین معضل جامعه و حفظ جنبه بازدارندگی مجازات‌ هاست.
وی افزود:بازپرس و قاضی پرونده، مسئول پیگیری پرونده به نحوی هستند که موجب اطاله دادرسی نشود و در این زمینه هرگونه قصور در ارائه نظر کارشناسی باید به عنوان تخلف مطرح و سایر مواردی که موجب اطاله دادرسی می شود نیز شناسایی و رفع شوند.
دادستان کرمان همچنین افزود: دادسرای کرمان بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب تلاش دارد پشتیبانی قاطع قضایی از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین بیش از گذشته محقق شود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه بلند و اندیشه ژرف بر مبنای نیاز امروز کشور شعار سال ۱۴۰۱ را انتخاب و اعلام کرده اند که این شعار در حقیقت، یک فرمان حکومتی و نقشه راه برای دستیابی به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
سالاری خاطرنشان کرد: تداوم پشتیبانی های قضایی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از مدیران واحدهای تولیدی و اقتصادی بویژه مدیران شرکت های دانش بنیان درحالی است که یکی از وجوه بنیادین برای حفظ سلامت اقتصادی در جامعه و حرکت بر ریل های قانونی در این حوزه، برخورد سریع، قاطع و بازدارنده با مفاسد اقتصادی به شمار می رود که در این زمینه پرونده‌های مفاسد اقتصادی بصورت ویژه رسیدگی خواهد شد.
مدعی العموم در استان کرمان تصریح کرد: براساس حمایت های ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر از تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی جلوگیری شده و تولیدکنندگان همواره از حمایت های دستگاه قضایی ابراز خرسندی کرده اند.
سالاری یادآور شد: دادستانی کرمان برنامه های عملیاتی خود ذیل سند تحول و تعالی قضایی را تدوین کرده و در سال جاری بر این مبنا به شکلی برنامه محور و دقیق حرکت می کند تا از این مسیر ضمن توسعه سلامت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، راهبردهای مورد تاکید ریاست قوه قضاییه نیز به بهترین شکل ممکن اجرایی شود و مردم هر چه بیشتر طعم شیرین عدالت را بچشند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4152