printlogo


کدام بازار بیشترین رشد را داشت؟
بازدهی بازارها در فروردین ۱۴۰۱
بازدهی بازارها در فروردین ۱۴۰۱
کد خبر: 4168
نخستین ماه سال ۱۴۰۱ با رشد همه بازارها همراه بود. در این میان بورس بیشترین و دلار کمترین رشد را تجربه کردند. بازدهی بازارها در فروردین ۱۴۰۱ چگونه بود؟.
قیمت دلار
قیمت دلار در فروردین، ۱٫۱۴ درصد رشد داشت. صرافی ملی، در روز ۲۸ اسفند سال گذشته، نرخ فروش دلار را ۲۴,۹۹۴ تومان اعلام کرد.
این در حالی است که نرخ صرافی ملی در روز ۳۱ فروردین، ۲۵۲۷۹ تومان به ثبت رسید.
نرخ دلار در بازار آزاد نیز در ماه گذشته نوساناتی داشت و به کانال ۲۸ هزار تومان هم رفت. اما مجددا به کانال ۲۷ هزار تومانی بازگشت. این در حالی است که اسفند سال گذشته، قیمت دلار تحت تاثیر خوش‌بینی‌ها به اتمام مذاکرات هسته‌ای، در سطوح ۲۵ و ۲۶ هزار تومان نوسان داشت.
قیمت طلا
در وجه دیگری از بازدهی بازارها در فروردین ۱۴۰۱، قیمت طلا اما در ماه گذشته، ۶٫۳۸ درصد رشد کرد.
قیمت طلا در آخرین روز کاری اسفند ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۸۱۳ تومان بود. در حالی که بازار در آخرین روز فروردین، با قیمت یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۱ تومان به کار خود پایان داد.
قیمت سکه
خریداران بازار سکه نیز ماه گذشته سود کردند. رشد قیمت سکه طرح جدید، ۶٫۸۴ درصد بود.
قیمت سکه در آخرین روز کاری اسفند سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود و در روز پایانی فروردین به ۱۳ میلیون و ۱۲۰ رسید.
قیمت طلا و سکه، نیز در اولین ماه سال، نوسانات زیادی داشت. به گونه‌ای که هر دو وارد کانال بالاتری شدند. طلا تا حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان نیز صعود کرد. سکه نیز مرز ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را رد کرد. اما هر دو در ادامه تا حدودی نزولی شدند.
قیمت جهانی طلا نیز در ماه گذشته نوساناتی داشت و بازدهی آن به ۰٫۷۲ رسید.
بورس
در وجه دیگری از بازدهی بازارها در فروردین ۱۴۰۱،شاخص کل بورس نیز در ماه گذشته رشد کرد. بورس اسفند ۱۴۰۰ را در سطح یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۰ هزار واحدی به پایان رساند.
این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز کاری فروردین، یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۱۹ واحد بود. این ارقام به معنای رشد ۱۲٫۴۳ درصدی شاخص کل است.
مسکن
در ادامه بررسی بازدهی بازارها در فروردین ۱۴۰۱، باید به مسکن اشاره کرد که با رشد همراه بود.
به گزارش مرکز آمار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در این گروه، در فروردین ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل ۲٫۱ درصد افزایش داشت.
کالاهای بادوام
در وجه دیگری از بازدهی بازارها در فروردین ۱۴۰۱، بازار کالاهای بادوام (خودرو و لوازم خانگی) نیز در ماه گذشته صعودی بود.
شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در این گروه، در فروردین ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل ۲٫۷ رشد کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4168