printlogo


رئیس اتاق کرمان:
انجمن توسعه رفسنجان تشکیل شود
انجمن توسعه رفسنجان تشکیل شود
کد خبر: 4192
رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه رفسنجان افراد توانمند، قوی و موثر با ایده های خوب دارد، گفت: پیشنهاد می شود انجمن حمایت از توسعه رفسنجان با عضویت همه گروه ها تشکیل شود و در جلسات مختلف از تجربه های افراد بزرگ این شهرستان در سطح ملی و استانی استفاده شود.
 سیدمهدی طبیب زاده که به اتفاق علی نقوی رئیس کمیسون امور زیربنایی و سرمایه‌گذاری، از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بازدید می‌کرد، افزود: باید برای این منطقه جاذبه ایجاد کرد تا سرمایه گذاری ها شکل گیرد و بتوان آن را کامل کرد. وی با بیان اینکه موضوع تامین گاز منطقه باید حل شود، اظهار کرد: همچنین پیگیری شود که انشعابی از آب انتقال داده شده از خلیج فارس به استان به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برسد.
طبیب زاده، با تاکید بر اینکه برای تکمیل برق منطقه می‌توان از احداث نیروگاه‌ه بویژه انرژی خورشیدی استفاده کرد، گفت: همچنین راه اندازی خط ریلی و راه آهن احمدآباد، رفسنجان، کرمان پیگیری و سرعت قطار یزد به کرمان نیز اصلاح شود.رئیس اتاق کرمان ادامه داد: بایستی شرکت مس را راضی کرد تا واحدهای کوچک صنایع زیردستی اسیدسولفوریک را در منطقه ویژه راه‌اندازی کند به طوری که کارگاه بسازد و واگذار کند.
وی با بیان اینکه رفسنجان چند دهه گذشته در سرمایه گذاری پیشتاز بود اما به یکباره عقب افتاد، گفت: اتاق کرمان همایش فرصت های سرمایه گذاری را تیرماه سال جاری برگزار می کند و پیشنهاد می شود که منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به معرفی فرصت ها و مزیت های این منطقه برای سرمایه گذاران بپردازد.
رئیس اتاق کرمان همچنین در این نشست پیشنهاد راه اندازی لجستیک پارک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را مطرح کرد.
در ادامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در این نشست گفت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با دو هزار هکتار مساحت،  در فاز اول در 200 هکتار تکمیل شده و فاز توسعه نیز در حال انجام است.  روح الله بهرامشاهی افزود: در برنامه داریم که برای این منطقه، هلدینگ های حاکمیتی برای سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ و همچنین سرمایه در گردش مردم به ویژه کشاورزان منطقه را جذب کنیم.
وی ادامه داد: در حدود 7 ماه فعالیت مدیریت جدید منطقه ویژه اقتصادی، حدود 18 سرمایه گذار جذب شده و در حال حاضر برای طرح های خودروهای الکتریکی و پروژه های دانشگاه آزاد و ... در حال مذاکره برای سرمایه گذاری در این منطقه هستیم. بهرامشاهی اظهار کرد: مرکز نوآوری نیز قصد دارد 38 سوله برای واگذاری به شرکت های نوآور احداث کند.
گفتنی است رئیس اتاق کرمان از بنگاه ها و واحدهای اقتصادی منطقه ویزه مانند مزرعه بیت کوین، کارخانه تولید فروکروم، کارخانه مواد اولیه کاشی و تولید لوله پلی اتیلن بازدید کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4192