printlogo


گلایه نایب‌ رییس شورای شهر کرمان؛
کُندی اجرای پروژۀ میدان ارگ
کُندی اجرای پروژۀ میدان ارگ
کد خبر: 4197
نایب ‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: وضعیت پیشرفت پروژۀ میدان «توحید»(ارگ) به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
محمود بابایی، در حاشیۀ نشستی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با پیمانکار پروژۀ میدان «توحید» و خیابان «تجلی» جهت تعیین‌تکلیف این پروژه برگزار شد، با اشاره به بازدید اخیر برخی از اعضای شورا از این پروژه، تصریح کرد: متأسفانه روند کار، پیشرفت قابل قبول و منطقی ندارد.
وی افزود: با توجه به تعهدات شهرداری و وعده‌های پیمانکار، توقع می‌رفت این پروژه تعیین‌تکلیف شده و پیشرفت قابل قبولی داشته باشد.
نایب ‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: مشکل دیگر این است که اگر حتی میدان «توحید» هم کامل شود، رینگ پیرامون و پیاده‌رو کامل نشده است.
بابایی با بیان اینکه قرارداد پیمانکار انتهای فروردین امسال به پایان رسیده است، گفت: این موضوع نیز از دیگر مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: در بازدیدی که اواخر سال گذشته از پروژۀ میدان «توحید» داشتیم، تاکید کردیم که تا پایان سال باید اجرای طرح در محدودۀ میدان تمام شود و پیمانکار هم وعده داد که تا پایان سال کار تمام خواهد شد.
نایب ‌رییس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: پیمانکار تعهد کرد اگر پروژه تکمیل نشد و به سال 1401 موکول شد، هزینه‌ای بیشتر از سال 1400 برای شهرداری نداشته باشد.
بابایی با بیان اینکه پیمانکار می‌گوید در پرداخت‌ها تأخیر وجود دارد، گفت: اما در بین پروژه‌های شهرداری، هیچ پروژه‌ای تا این حد در پرداخت ریالی به پیمانکار جلو نبوده و فقط چند روزی در پرداخت‌ها تأخیر وجود داشته است.
وی تصریح کرد: وضعیت میدان «توحید»(ارگ) به هیچ عنوان قابل قبول نیست و علی‌رغم اینکه مقرر شده بود این میدان در 22 بهمن سال گذشته افتتاح شود و پیمانکار هم قول داده بود، اما متأسفانه هنوز تمام نشده است.
بابایی در رابطه با مصوبات نشست اعضای شورا درخصوص این پروژه گفت: مقرر شد شهرداری درخصوص ادامۀ فعالیت پیمانکار و مواردی که اجرای پروژه را با تأخیر مواجه کرده، تصمیم‌گیری، و نتیجه را به شورای اسلامی شهر ارایه دهد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4197