printlogo


فداکار در آیین معارفه خود تاکید کرد:
چاره‌سازی برای توسعه نامتوازن استان کرمان
چاره‌سازی برای توسعه نامتوازن استان کرمان
کد خبر: 4210
با حضور وزیر کشور، آیین تکریم و معارفه استاندار جدید کرمان برگزار شد تا محمدمهدی فداکار سکان مدیریت اجرایی استان را به عهده بگیرد و پرونده حواشی ابقای علی زینی‌وند در کرمان بسته شود.
  نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیستم
استاندار کرمان گفت: نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیستم و سعی می کنم نماینده دولت و نوکر مردم باشم و استقلال عمل را حفظ و از مشورت های خیرخواهانه به خصوص نماینده ولی فقیه استفاده می کنم.
محمدمهدی فداکار در آئین تکریم استاندار کرمان گفت: اقتصاد استان کرمان در شمال و جنوب کاملا متفاوت هستند و اقتضائات منطقه‌ای و فرهنگی نیز متفاوت است.
وی با بیان این مطلب که اقدامات جدید بر توسعه شتابان استان خللی ایجاد نکند، تصریح کرد: برخی از تولیدات کشاورزی استان رتبه اول کشوری دارد و به حوزه گردشگری استان توجه بیشتری باید شود.
استاندار کرمان افزود: گردشگری دینی هم مربوط به مزار حاج قاسم یک اصل مهم شده که حتماً باید به آن توجه شود.
وی ساماندهی سریع تیم مدیریتی استان و توجه به شاخصه های پاکدستی، پرکاری و فساد ستیزی؛ جوان سازی مدیریتی در حد توان، اعتلای جایگاه بانوان، حفظ ارتباط با رسانه ها و... را از اولویت های کاری خود برشمرد.
فداکار تأکید کرد: باید به الگوی مدیریتی شهید سلیمانی وفادار باشیم؛ او از همه ظرفیت ها استفاده می کرد؛ مکتب شهید سلیمانی شاخصه هایی دارد از جمله مردم داری و دوری از کارهای نمایشی و... که باید در رفتار و عمل دیده شود.
وی افزود: هیچ وابستگی و تعلق خاطری به هیچ جناح سیاسی شهید سلیمانی نداشتند و ما در حوزه مدیریتی این دیدگاه داشته باشیم.
فداکار بیان کرد: اعتقادی به انتقال آب درون حوزه ندارم و آب باید وارد حوزه شود و تنها راه‌حل، انتقال آب از دریا هست.

مأموریت های حساس و تاریخی
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در این آئین گفت: ایران در شرایطی قرار گرفته که علیرغم توطئه های خطرناک دشمنان اما با رهبری امامین انقلاب و پشتیبانی مردم و همت مسئولین دلسوز موفقیت های فراوانی در عرصه های مختلف را تجربه کرده است.
وی با بیان این مطلب که گرچه طعم تلخ ضعف ها و ناکامی ها در برخی میدان ها چشیده می شود، افزود: اما با جد و جهد و فرامین رهبری عبور از آن کاری آسان و ممکن است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان پیروزی بر تورم و بیکاری و  عدم اشتغال و بالابردن ارزش پول ملی را بخشی از مأموریت های حساس و تاریخی دانست.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تأکید کرد: امروز فرصت ها را در استان پهناور کشور، استان مرد میدان، شخصیت بزرگ جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی و مبتنی بر مکتب مجاهد پرور او که برگرفته از مکتب امامین انقلاب و در راستای مکتب اهل بیت است باید در بخش اجرا و آبادانی رقم بزنیم و رسالت خود را متناسب کرمان در خصوص پیشرفت همه جانبه به انجام برسانیم.
وی با اشاره به اینکه تکریم و معارفه و تغییر و تحول امر مورد نیاز در راستای حرکت رو به جلو و از ملزومات آن است؛ گفت: نقش استاندار به عنوان فرمانده پیشرفت و آبادانی در حرکت اجرایی استان بر کسی پوشیده نیست.
امام جمعه کرمان با قدردانی از فعالیت های علی زینی وند، استاندار سابق با تکیه بر تجربه و توان جوانی و تبریک به استاندار جدید، محمدمهدی فداکار که فداکارانه در این موقعیت حساس مأموریت بزرگ خدمت به مردم در استان پهناور کرمان را پذیرفت؛ افزود: استاندار جدید دارای تجربه کافی، ایثارگری، دانش لازم برای حرکت مثبت استان است.
وی اظهار کرد: توقع چند امر در این مأموریت از استاندار جدید دور از انتظار نیست؛ اول اینکه همه ظرفیت های بالفعل و بالقوه مورد توجه قرار بگیرد تا استان به جایگاه واقعی خویش نزدیک شود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان توجه به مسائل کلان استان، توجه به نیروهای کاردان و شایسته با محوریت مکتب شهید سلیمانی، ایجاد همراهی و همدلی بین نیروهای مؤمن و دلسوز و بوجود آمدن فضای کار و تلاش برای شعارهای محوری دولت را هم مورد تأکید قرار داد.
شایستگان را  از قطار انقلاب پیاده نکنیم
استاندار سابق کرمان اظهار کرد: اداره جناحی و سیاسی سهم مهلکی است که در هر دوره جمعی از شایستگان نظام را از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم و ظرفیت‌های تجربی که انقلاب در اختیارشان گذاشته معطل می‌کند و این آسیب جدی است.
علی زینی‌وند در آئین تکریم استاندار کرمان گفت: سخت ترین شرایطی که یک مسئول ارشد استانی و ملی مسئولیت برعهده می گرفت، شبیه شرایط من در استان کرمان است.
وی کارنامه خود را عملکرد خود دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی به من که یک بچه روستایی که کسی نمی شناخت، فرصت بروز استعدادم داد.
استاندار سابق کرمان اظهار کرد: در آن شرایط سخت و در کمتر از ۲۰ روز بر استان تسلط نسبی پیدا کردم و مدیران استان با بنده تعامل کردند و از همه نماینده‌های استان کرمان و نماینده ولی فقیه در استان کرمان تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به سفرهای خود به مناطق محروم استان اظهار کرد: مردم استان کرمان عمیقا بنده را پذیرفتند و از آنها تشکر می کنم.
زینی‌وند بیان کرد: کرمان گام‌های بزرگی برای توسعه بدون توجه به زیرساخت ها برداشته بود لذا کمیته زیرساخت تشکیل دادیم و امروز برای تکمیل همه زیرساخت‌ها گام‌هایی برداشتیم.
وی با تاکید برآنکه توسعه متوازن یک شعار نیست، اظهار کرد: کرمان یک استان ثروتمند است و فقر در این استان توجیه پذیر نیست.

زینی وند با برشمردن پروژه‌های بزرگ زیرساختی که در دوران مسئولیت خود در استان کلید زده است، اظهار کرد: امروز که استان ترک می‌کنم بزرگترین کارخانه تولید سل‌های خورشیدی در خاورمیانه و کارخانه تولید لاستیک سنگین نیز آماده کلنگ زنی است.
وی بیان کرد: مشکلات واحدهای اقتصادی را در درون خود آن واحدها نشستیم و رفع کردیم.
استاندار سابق کرمان با تبیین اقداماتش در زمینه توسعه پارک‌های علم و فناوری و حوزه دانش بنیان در ادامه با بیان این مطلب که برای رفع مشکل آب کرمان تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد: دومین پارک علم و فناوری کرمان آماده کلنگ‌زنی است.
استاندار سابق کرمان تاکید کرد: استان کرمان رتبه اول فرونشست زمین در کشور دارد و باید برداشت آب از سفره های زیرزمینی متوقف کنید.
وی افزود: آب باید مدیریت شود، در این حوزه باید کارهای زیادی شود و در این یک سال و نیم ادبیات و مطالبه فنی مدیران در این زمینه علمی کردیم.
زینی‌وند اعلام کرد: تقریبا کار انتقال آب از خلیج فارس تمام شده است و کلنگ اجرایی آن آماده به زمین زدن است گفتنی است برای اجرای آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دو هفته قبل با موافقت ایمیدرو و سه معدن بزرگ استان ۵۰۰ میلیارد تومان آن تامین می‌شود.
وی با تاکید برآنکه با اعتقاد ساختارها را درست کردیم، افزود: جمهوری اسلامی یک انقلاب فرهنگی است لذا برای تقویت بنیان‌های فرهنگی استان اقدامات زیادی کردیم.
زینی‌وند با اشاره به اینکه برای مکتب شهید سلیمانی اقدامات زیادی کردیم، تصریح کرد: طرح روستای قنات ملک آماده کلنگ زنی است.
وی بیان کرد: در استان‌ها، استانداران حاکمان بی ابزار هستند و تا اختیارات لازم به آنها داده نشود، توسعه همه جانبه استان‌ها رقم نمی‌خورد و برخی از قانون‌ها نمی‌توان در همه استان اجرا کرد.
زینی وند خطاب به وزیر کشور گفت: با خلاء شدید پرورش نیرو مواجه هستیم و دانش و تجربه توامان در این زمانه سخت لازمه مدیریت راهبردی است و برای این خلاء باید تدابیری اندیشیده شود.
وی اظهار کرد: شرایط کشور پیچیده است و مملکت را با تصمیمات سطحی نمی‌توان اداره کرد.
زینی‌وند معتقد است: اگر کشور دارای احزاب قدرتمند و با برنامه جهت ارایه به مردم و قابل پایش، ارزیابی و رصد باشد، کشور را می‌توان با احزاب اداره کرد اما این شرایط در کشور ما فراهم نیست.
استاندار سابق کرمان تاکید کرد: چون کشور جناح های سیاسی قوی ندارد اداره جناحی کشور را به سختی مواجه می‌کند و باید همه ظرفیت‌های کشور را به میدان بیاورید.
زینی‌وند تاکید کرد: پیگیرترین فرد برای تغییر خودم بودم و همه می‌دانند هیچگاه دنبال سمت نرفتم ولی کرمانی‌های افراد بزرگی در کشور دارند و انتخاب استاندار در همه ادوار در کرمان پیچیده بوده است و من با قدرت تا انتخاب استاندار جدید کار کردم و استان را رها نکردم و حتی منتقدین این موضوع را تایید می‌کردند.
عدم اجماعی علت تاخیر در انتخاب استاندار کرمان بود
وی افزود: هیچ گله و شکوه ای از هیچ کس حتی از منتقدانم که از دایره انصاف هم خارج شده بودند، ندارم.
استاندار سابق کرمان در ادامه گفت: این تاخیر در انتخاب استاندار کرمان نه تقصیر بنده و نه تقصیر وزیر کشور بود بلکه تقصیر عدم اجماعی که در بین کرمانی ها، بود.
وی اظهار کرد: فردی که با استقلال فکری کار می کند از هر دو جناح می خورد و وابسته نبودن به هیچ باند و جناحی ضربه می‌خورد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4210