printlogo


بازدهی ۲ ماهه بازارها در ۱۴۰۱؛
«سکه» و «بورس» در راس بیشترین رشد
«سکه» و «بورس» در راس بیشترین رشد
کد خبر: 4228
سال ۱۴۰۱، در ۲ ماهه نخست با رشد همه بازارهای مالی همراه بود. در این میان سکه بیشترین و دلار صرافی ملی کمترین رشد را تجربه کردند. بورس نیز در جایگاه دوم بیشترین رشد قرار گرفت. بازدهی بازارها در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ چگونه بود؟
دومین ماه سال در حالی به پایان رسید که بازارهای مختلف مالی رشد داشتند.
قیمت دلار
قیمت دلار صرافی ملی در ۲ ماهه نخست سال جاری، ۲٫۵۶ درصد رشد داشت. این کمترین بازدهی در میان بازارها است.
صرافی ملی، در روز ۲۸ اسفند، نرخ فروش دلار را ۲۴,۹۹۴ تومان اعلام کرد. این در حالی است که نرخ صرافی ملی در روز ۳۱ اردیبهشت، ۲۵۶۳۳ تومان به ثبت رسید.
قیمت طلا
در وجه دیگری از بازدهی ۲ ماهه بازارها، قیمت طلا در ماه گذشته، ۱۳٫۴۸ درصد رشد کرد.
قیمت طلا در آخرین روز کاری اسفند، با قیمت یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۸۱۳ تومان به کار خود پایان داد. در حالی که بازار در در روز ۳۱ اردیبهشت، به قیمت یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۱۰۱ تومان رسید.
قیمت سکه
خریداران بازار سکه نیز ماه گذشته سود کردند. رشد قیمت سکه طرح جدید، ۱۸٫۰۸ درصد بود. این بیشترین بازدهی در میان بازارها است.
قیمت سکه در روز پایانی اسفند، ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود و در روز پایانی اردیبهشت، به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.
قیمت طلا و سکه، در دو ماه گذشته، نوسانات زیادی داشتند و هر دو در کانال‌های مختلف جابه‌جا شدند.
بورس
در وجه دیگری از بازدهی بازارها در ۲ ماهه ۱۴۰۱،شاخص کل بورس نیز در ماه گذشته رشد کرد. بازار سرمایه، اسفند ۱۴۰۰ را در سطح یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۰ واحدی به پایان رساند.
این در حالی است که شاخص کل بورس در آخرین روز اردیبهشت، یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۹۷ واحد بود. این ارقام به معنای رشد ۱۷٫۴۵ درصدی شاخص کل است که پس از سکه، بیشترین بازدهی محسوب می‌شود.
پراید
در وجه دیگری از بازدهی بازارها در ۲ ماهه نخست سال، قیمت پراید ۹٫۶۸ درصد رشد کرد.
پراید ۱۱۱ در پایان اسفند ۱۸۶ میلیون تومان و در پایان اردیبهشت ۲۰۴ میلیون تومان معامله می‌شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4228