printlogo


آغاز فاز نخست میز خدمت الکترونیکی شهرداری کرمان؛
شهرداری‌ منطقه‌یک کرمان پایلوت شهرداری هوشمند
شهرداری‌ منطقه‌یک کرمان پایلوت شهرداری هوشمند
کد خبر: 4273
فاز نخست میز خدمت الکترونیکی شهرداری کرمان در شهرداری منطقه یک به‌عنوان پایلوت شهرداری هوشمند، آغاز به‌کار کرد.
شهردار کرمان در حاشیه این آیین که با حضور محمدرضا کمساری، رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا و محمدامین شمسی، عضو و منشی شورای اسلامی شهر کرمان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار، شهردار منطقه یک و کارکنان این شهرداری برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز بخش اول شهرداری الکترونیک را با کمک همکاران معاونت برنامه‌ریزی شهرداری آغاز کردیم که طی آن چهار خدمت مشخص پرداخت الکترونیکی عوارض، وقت بازدید املاک به‌صورت آنلاین، پیگیری و دریافت نامه‌ها با دسترسی کامل شهروندان و نیز نظارت بر عملکرد و کار کارکنان به شهروندان به‌صورت پایلوت در شهرداری منطقه یک کرمان ارایه می‌شود.
سعید شعرباف افزود: دسترسی شهروند به کارتابل‌های اداری و پاراف‌های آن، به صورت کامل ـ با دسترسی‌ کاملی که شهردار شهر داردـ با زمان ورود و مراحل کار نامه، برای اولین‌بار در کشور در منطقه یک شهرداری کرمان اجرا می‌شود که خدمت روبه‌جلویی است.
وی بیان کرد: پس از آغاز آزمایشی و رفع مشکلات و افزودن مواردی که در این مدت مشخص می‌شود، به‌سرعت پروژۀ نهایی در تمام مناطق شهرداری کرمان اجرا خواهد شد.
شهردار کرمان افزود: همچنین تا پایان امسال خیلی از کاربردهای دیگر حوزه شهرداری الکترونیک، در شهرداری منطقه یک شهر کرمان پیاده‌سازی خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان نیز در این آیین گفت: از شهردار کرمان به‌خاطر نگاه خاص و خوبی که به حوزه خدمات الکترونیکی دارند، تشکر می‌کنم.
وحید خطیبی، از همکاران مرتبط با اجرای این پروژه نیز تشکر کرد و اظهار داشت: وقتی کاری در جایی به‌صورت پایلوت آغاز می‌شود، زحمات و دغدغه‌های مضاعفی ایجاد می‌کند؛ چراکه هم آغاز و هم رصد مشکلات باید با دقت و کار زیاد انجام شود، اما هنگامی وارد فاز اجرای نهایی می‌شود، فقط در مکان‌های دیگر استقرار می‌یابد.
وی با بیان اینکه از شهردار و همکاران شهرداری منطقه یک تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: همچنین از همکاران فاوا که شبانه‌روزی تلاش کردند و در مدت 35 روز، این پروژه را به بهره‌برداری رساندند، سپاسگزارم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان با بیان اینکه الکترونیکی‌کردن خدمات و حرکت به سمتی که شهروندان مراجعات حضوری کمتری داشته باشند، با هدف سبک‌سازی و چابک‌سازی فرایندها، صرفه‌جویی در وقت و زمان ارباب رجوع و افزایش رضایت‌مندی شهروندان، انجام می‌شود، گفت: امیدورام امسال، سال اتفاقات خوب الکترونیکی در جهت رفاه حال شهروندان و ارایۀ خدمات سهل به آن‌ها باشد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان نیز در ادامه، با توضیحات در خصوص نحوۀ کارکرد این خدمات و سامانه گفت: یکی از این خدمات که امروز رونمایی می‌شود، نظرسنجی آنلاین است که طی آن، ارباب‌رجوع با اسکن کدهای QR که شناسه‌ای اختصاصی برای هر کدام از پرسنل شهرداری کرمان است، می‌تواند اطلاعات شخصی پست سازمانی هر یک از پرسنل و  شرح وظایف وی را ببیند و درخصوص کیفیت خدماتی که ارایه می‌دهد، نظر خود را ثبت کند.
حیدر هادی‌زاده، با بیان اینکه در این فرم نظرسنجی علاوه بر اینکه تیک ثبت نظر گذاشته شده، امکان ثبت نظر (گذاشتن کامنت) و ارایۀ توضیحات درخصوص کیفیت کار و نوع کار پرسنل وجود دارد، ادامه داد: همچنین استندهای الکترونیکی هم در ورودی شهرداری منطقه یک مستقر شده تا اگر فردی تمایلی به استفاده از گوشی خود ندارد، از این طریق نظر خود را ثبت کند.
وی به بخش پرداخت عوارض نوسازی به‌صورت آنلاین نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون، این امکان در شهرداری کرمان وجود نداشت، اما امروز با معرفی یک سامانه، این امکان را برقرار می‌کنیم که شهروندان با مراجعه به آن و پرداخت از طریق درگاه بانک ملت، عوارض نوسازی خود را آنلاین پرداخت کنند.
هادی‌زاده بیان کرد: با ورود فرد به سامانه مذکور، پیامکی به وی ارسال می‌شود و بعد از پرداخت هم، پیامک تأیید نهایی به منزله پایان تراکنش به فرد مراجعه‌کننده به سامانه، ارسال خواهد شد.
وی درخصوص دریافت وقت بازدید املاک به‌صورت آنلاین به‌عنوان دیگر خدمت الکترونیکی شهرداری کرمان گفت: با فراهم کردن امکان دریافت وقت بازدید آنلاین، شهروندان می‌توانند از طریق سایت، هم وقت بازدید بگیرند و هم هزینه را به‌صورت آنلاین بپردازند و به‌صورت پیامکی یا تلفنی، از وقت بازدید خود مطلع شوند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان درخصوص امکان رصد آنلاین نامه‌ها، از سمت ارباب‌رجوع نیز توضیح داد و گفت: با ثبت شماره تلفن همراه ارباب‌رجوع در دبیرخانه، یک کد پیگیری به‌همراه سامانه برای او ارسال می‌‌شود که ارباب‌رجوع از طریق این کد می‌تواند وضعیت نامه خود را به‌صورت آنلاین رصد کند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/4273